خبر فوری

رشد فرهنگی جامعه باید در کوچه و خیابان نمود داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: معنی و مفهوم اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه به خوبی درک کرد ، آن دسته از اموری که موجب رشد توانمندی‌های جامعه و از بین رفتن فقر در میان خانواده‌ها می‌شود، اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که نباید برای گذران زندگی خویش به دنبال پشت میزنشینی باشیم، افزود: باید هر عضو از جامعه هر کاری که از دستش برای رشد و پیشرفت جامعه بر می‌آید را انجام دهد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به هفته هوای پاک، عنوان کرد: هوای پاک در شهری که پر از موش است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد. از مسؤولان می‌خواهم فکری به حال این آلودگی‌ها کنند. خیابان‌های اصلی شهر روز عوض می‌شود اما مشکلات در همه این سال‌ها تغییر نکرده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: همه باید با رعایت بهداشت و فرهنگ و شعور ملی به داشتن هوایی پاک و زمینی سرسبز و بدون آلودگی کمک کنیم و بدانیم که بی‌احترامی به طبیعت، بی‌احترامی به خودمان و دیگران است.

وی گفت: رشد فرهنگی جامعه در خانه معلوم نمی‌شود بلکه باید تعالی فرهنگی را در کوچه و خیابان و در رفتار مردم مشاهده کرد و بازتاب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در سطح اجتماع مورد بررسی قرار داد.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود به بررسی توطئه شوم دشمنان اسلام در تبلیغ مسیحیت در میان جوانان کشورمان پرداخت و اظهار کرد: بر دوش تمامی نهادهای فرهنگی، تبلیغی، رسانه‌ها و همه کسانی که تریبونی در اختیار دارند، وظیفه معرفی اسلام و قرآن قرار دارد و نباید در این زمینه سستی کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تأکید کرد: به جوانان اعم از دختر و پسر خواندن قرآن و تفکر در آیات الهی را توصیه کنید چراکه قرآن منبع اسرار و کانون معرفت و آگاهی است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان همچنین در بخش پایانی اظهارات خود در نمازجمعه بندرعباس بر ضرورت عمل به آیات و توصیه‌های الهی تأکید و بیان داشت: ما در زمینه‌های اخلاقی دانسته‌های فراوانی داریم اما گرفتار عمل‌نکردن‌ها هستیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید