اقتصاد مقاومتی

اخبار اقتصاد مقاومتی – آخرین و مهمترین خبرهای اقتصاد مقاومتی را در پایگاه خبری هرمزبان دنبال کنید.

تعریف اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها است

و برای رسیدن به آن باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد

و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد.

پویش #من_ریال_را_دوست_دارم در شبکه اجتماعی متن محور ایرانی ویراستی

پویش #من_ریال_را_دوست_دارم در شبکه اجتماعی متن محور ایرانی ویراستی

هرمزبان – کاربران شبکه اجتماعی متن محور ایرانی ویراستی ، در پویشی با هشتگ #من_ریال_را_دوست_دارم حمایت خود را از واحد پولی کشورمان اعلام کردند.

ادامه خبر »

سامانه «نان» گامی به سوی اقتصاد دانش بنیان

هرمزبان – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید درباره «نظام ایده‌ها و نیازها (سامانه نان)» به هیأت وزیران گزارش داد.

ادامه خبر »

فائو تجهیزات کنترل آفت ملخ صحرایی را به ایران تحویل داد

هرمزبان - فائو در چارچوب پروژه همکاری فنی اضطراری خود با ایران و در راستای کمک به تلاش‌های جاری در زمینه کنترل هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به کشور، نخستین بخش از کمک‌های تجهیزاتی خود شامل سم‌پاش‌ها را به سازمان حفظ نباتات کشور تحویل داد.

ادامه خبر »

خلیل قاسمی : ۲۴۰ برنامه صنعتی در هرمزگان برای تحقق شعار “جهش تولید” اجرا می‌شود

هرمزبان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در راستای تحقق شعار سال ۲۴۰ برنامه ابلاغ شده است که طی سال ۹۹ در راستای جهش تولید در استان اجرایی خواهد شد.

ادامه خبر »

آثار سو تولید گندم در سایه بی توجهی مسئولان شورای اقتصاد به قیمت گندم/افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده

هرمزبان:رویکرد مسئولان شورای اقتصاد در تضاد با شعارسال و سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

ادامه خبر »

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در قشم تا سقف هزار میلیارد ریال

هرمزبان:معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از امکان پرداخت تسهیلات تا سقف یک هزار میلیارد ریال در قشم با هدف ارتقا سطح اشتغال خبر داد و گفت:مناطق آزاد کشور می تواند به عنوان محل اصلی برای ایجاد اسمارت سیتی های تخصصی باشد.

ادامه خبر »

امضای ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

هرمزبان:استاندار خراسان رضوی گفت: تا به امروز ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت امر توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند، در این راستا ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری برای خراسان رضوی امضا شده است.

ادامه خبر »

دادگستری اصفهان به صورت ویژه با قاچاق کالا برخورد می‌کند

هرمزبان:رونق تولید یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های اقتصاد کشور به شمار می‌رود و این موضوعی است که امروزه بسیاری از اقشار و طیف‌های اجتماعی بر آن تاکید دارند اما گستره قاچاق کالا به کشور نه تنها تعطیلی کارخانه‌‌ها را رقم زده بلکه تیشه‌ای بر ریشه تولید داخلی است.

ادامه خبر »

صندوق‌های اعتبار خُرد زنان روستایی؛ الگوی موفق اقتصاد مقاومتی

هرمزبان:تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و کارگاه‌های کوچک اقتصادی در روستاها، الگوی موفق اقتصاد مقاومتی است که موجب اشتغالزایی برای زنان در برخی از روستاها شده است.

ادامه خبر »