خبر فوری

ارتباط صنعت با دانشگاه اقتصاد را مقاوم می‌کند

ارتباط صنعت و دانشگاهمحمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباطات با صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رفع نیازها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن‌ها از وابستگی‌های خارجی، یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این امر تنها از طریق گسترش منطقی و سیستماتیک دانشگاه با صنعت و جامعه امکان‌پذیر است.

مدیر کل دفتر ارتباطات صنعت وزارت علوم  افزود: در این مسیر اهمیت مستندسازی و معرفی دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بیش تر از پیش به چشم می‌آید. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور در حوزه ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز یکی از بهترین اموراتی است که پیشرفت در این حوزه را به رخ جهانیان می‌کشد و همچنین در تقویت اتصال با دانشگاه و صنعت تأثیر گذار است.

سیف ادامه داد: در راستای تقویت و برقراری ارتباط منسجم با دانشگاه و مراکز آموزش عالی با بخش‌های جامعه و صنعت در همه حوزه‌های مختلف و همچنین عملیاتی نمودن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی با نیازهای واقعی صنعت جامعه، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی آن‌ها تدوین و ابلاغ گردید.

بیشتربخوانید: آزادی خواهی فرصتی برای بیان اندیشه/روند خلاقیت علمی و تفکر بالنده باید درون جامعه باشد

او یادآوری کرد: گذراندن دوره‌ها برای اعضای هیئت علمی جوان در دوره پیمانی یا رسمی- آزمایشی الزامی است و در راستای تسهیل اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت نیرو، نفت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌های همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام /

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید