خبر فوری

اینجا خانه‌ها کارگاه می‌شوند/ کارآفرینی با فروش طلا و خودروی شخصی

 خبرگزاری فارس از تبریز-معصومه درخشان:خانه‌هایی که کارگاه می‌شوند و کارگاه‌هایی که چرخ‌های خیاطی را به کار می‌اندازند تا از این طریق چرخ‌های اقتصاد به گردش درآید و خانواده‌ها رزق و روزی حلال کسب کرده و سهمی هم در رونق و شکوفایی اقتصادی شهر و کشور خود داشته باشند.

افرادی که برای پیدا کردن کار و شغل دولتی فرم‌ها و درخواست‌های متعددی پر نکرده و آستین همت را بالا می‌زنند تا بتوانند برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کرده و کارفرمای خود باشند و برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آقای رشید فولادی و همسرش خانم اسدپور هم جزو آن دسته از افرادی هستند که به دنبال شغل دولتی و رسمی نبوده بلکه با سرمایه‌ای که از فروش طلا و خودروی شخصی خود به دست آوردند پدال چرخ‌های خیاطی را به کار انداخته و لباس‌های خوش فرم و شیک دوختند تا مشتریانشان به خوش پوشی و شیک‌پوشی شهره شوند.

کار خیاطی از آن دست کارهایی است که علاقمندان زیادی را در حوزه خانم‌ها و آقایان دارد و از آن‌جایی که خانم‌ها در کارهای ظریف و ریزه‌کاری‌ها دقت و ریزبینی خاصی دارند معمولا بیشتر در کار خیاطی موفق‌تر هستند.

هفت سال پیش بود که آقای رشید فولادی و همسرش خانم اسدپور زوج کارآفرین شهرستان چاراویماق تصمیم گرفتند کار خیاطی خود را با دو فقره چرخ خیاطی آغاز کنند. ولی دو دستگاه چرخ خیاطی جوابگوی سفارشات دوخت و دوز آنها نبود بنابراین آنها به فکر گسترش کسب و کار و خیاط خانه خود بودند در ادامه خانم اسدپور با فروش طلا و آقای فولادی با فروش خودروی شخصی خود اقدام به خرید بیش از ۲۵ دستگاه چرخ خیاطی نموده و کار خودشان را گسترش دادند.

ایجاد کارگاه خیاطی برای زنان و مردان یکی از عرصه‌های فعالیت در حوزه  اقتصاد مقاومتی است که می‌توانند علاوه بر ایجاد کارگاه خیاطی برای خودشان اشتغال‌زایی کرده و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم کنند.

سازمان بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات از فعالان اقتصاد مقاومتی حمایت کرده و آنان را برای ادامه کار تشویق و همراهی می‌کند. در کنار ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از خدمات ارائه شده بسیج سازندگی خدمات مشاوره‌ای برای ایجاد ساز و کارها و شروع فعالیت اقتصادی است.

در این میان برخی از افراد و کسانی که با سرمایه شخصی اقدام به ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی می‌کنند با استفاده از کارشناسان و مشاوران بسیج سازندگی در مورد نحوه فعالیت خود اطلاعات کسب کرده و با بررسی موارد مورد نیاز خود و بررسی همه جانبه موضوع شروع به فعالیت می‌کنند.

در این میان آقای رشید فولادی یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به همراه همسرش خانم اسدپور از توابع شهرستان چاراویماق با بهره‌گیری از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان بسیج سازندگی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده‌اند.

آنها با راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای بیش از ۶۰ نفر از جوانان بیکار شهرستان چاراویماق به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند.

با این زوج کارآفرین گفت‌‌و‌گوی کوتاهی انجام داده‌ایم که ماحصل این گفت‌وگو پیش روی شماست.

 

*آقای فولادی چرا کارگاه خیاطی؟

با توجه به علاقه و مهارتی که همسرم در این کار داشت همچنین برای اشتغال بعضی از جوانان  که به این کار علاقه داشتند این کار را انجام داده‌ام. همسرم در ابتدا آموزش‌های لازم را به جوانان جویای کار ارائه می‌دهد و سپس در کارگاه مشغول به کار می‌شوند.
 

*کار خیاطی را از چه زمانی آغاز نموده‌اید؟

از هفت سال پیش با لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری برای اشتغال‌زایی جوانان این کار را ابتدا با دو دستگاه چرخ  خیاطی شروع و در ادامه با فروش ماشین و طلاهای همسرم ۲۵ چرخ دیگر نیز خریده و کار را توسعه دادیم.
 

*آیا تاکنون تسهیلاتی در این عرصه دریافت کرده‌اید؟

متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از ما صورت نگرفته است و ما در ابتدای شروع کار خیلی سختی کشیدیم ولی اکنون خدا را شاکریم که روی پای خود ایستاده و برای ۶۰ نفر شغل ایجاد کرده‌ایم.
 

*عمده مشتریان شما از کجا هستند؟

با توجه به اینکه پسر بزرگم بیکار بود، با اجاره مغازه در تهران تمامی محصولات خود را آنجا توسط پسرم به فروش می‌رسانیم و با چند نفر دیگر هم در تهران مشغول کار هستند.
 

*نظر شما در مورد اقتصاد مقاومتی چیست؟

با توجه به اینکه بنده رزمنده دوران دفاع مقدس هستم و جنگ را از نزدیک دیده‌ام و از آن‌جایی که در شرایط فعلی کشور لازم است، با گوش دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «الان جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی است» این کار را شروع کردم و اقتصاد مقاومتی بهترین راه ممکن برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن است.

 

*میزان درآمد ماهیانه شما چقدر است؟

در حال حاضر با توجه به بازار امروز حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه داریم.
 

*سخن پایانی

متاسفانه عدم حمایت مسوولان از جوانان باعث شده است بسیاری از جوانان به ناهنجاری اجتماعی از جمله اعتیاد و موادمخدر روی آورند چون بیکاری منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است و توزیع نامناسب وام‌های اشتغال‌زایی در شهرستان بسیاری از مردم را دلسرد کرده است.

خواهشی که از مسوولان دارم این است که با گوش دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری با جان و دل به مردم خدمت کنند.

مقام معظم رهبری با رصد کردن اخبار و پیش‌بینی اولویت‌های کشور در فرمایشات گوناگون و متعدد خود، راهنمایی‌های ارزشمندی به مسوولان دارند و تنها راه نجات کشور از برون رفت اقتصادی را  اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

بنابراین، شایسته است دولتمردان با  عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی را حمایت کنند تا آنها نیز بتوانند به ادامه کار و مسیر خود امیدوارتر شده و دلگرم‌تر شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید