خبر فوری
هرمزبان:استاندار خراسان رضوی گفت: تا به امروز ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت امر توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند، در این راستا ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری برای خراسان رضوی امضا شده است.

امضای ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه چهارشنبه در نخستین کنفرانس ملی «تفکر سیستمی در عمل» که در سالن همایش دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که امروز ما را رنج می‌دهد، کمبود تفکر سیستمی در اداره کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور با مشکل عدم توسعه یافتگی روبرو است، افزود: مباحثی همچون تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نزاع سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن کشور، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه‌های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران، قوانین، مقررات و دستورالعمل های مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسئولیت ها، مانع توسعه و پیشرفت کشور است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کلید توسعه و پیشرفت در «سرمایه‌گذار و کارآفرین» است، تصریح کرد: امروز تمام افراد موثر در اداره استان را در قالب یک سیستمی برای هدف مقدس توسعه اقتصادی و فرهنگی دور یکدیگر جمع کرده‌ایم.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات شریف قرآن کریم، تاکید کرد: قوام جامعه اسلامی متکی به اقتصاد است و اگر این شاخص با ضعف رو به رو باشد  جامعه آسیب خواهد دید. 

17 شرکت خارجی به دنبال سرمایه گذاری در بندر اقیانوسی ایرانافتتاح سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت برای دانش آموزان در بانک پاسارگاداحوالات بیمار سرمایه گذاری در خراسان شمالی؛ چرا سرمایه‌گذار یک زمین میلیاردی را در بجنورد «رها» کرد و رفت؟

رزم‌حسینی با بیان اینکه مدیریت توسعه باید به افراد توسعه‌گر و بخش غیردولتی واگذار شود، اظهار کرد: پول کالای باشعوری در اقتصاد به شمار می‌رود و اگر سرمایه‌گذار بداند در استانی برای او فرش قرمز پهن می‌شود، برای تحقق توسعه به میدان خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی اجرا شده است و تا به امروز ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت امر توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند، در این راستا ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری برای خراسان رضوی امضا شده است.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه ثروتمندان خراسانی بی‌شماری در خارج از کشور حضور دارند که خواهان سرمایه‌گذاری در این استان هستند، عنوان کرد: هدف ارکان مختلف حاکمیت در استان، توسعه اقتصادی فرهنگی در سایه امنیت است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دیوان‌سالاری مشکل اصلی نظام اداری کشور است، تصریح کرد: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی را ایجاد کرده‌ایم که در آن ضمن مرتفع شدن بروکراسی اداری، معین‌های اقتصاد مقاومتی استان آموزش داده می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها با محوریت این نهاد دنبال می‌شود‌.

رزم‌حسینی تاکید کرد: باید اتحاد، درایت و عقلانیت خود را حفظ کرده و مسیر را هموار کنیم تا این تفکر سیستمی در عمل تحقق یابد؛ اگر خواهان آبادانی هستیم باید اختیارات تام اقتصادی به مدیران استانی تفویض شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید