خبر فوری

ضرورت تبیین ارزش‌های دوران انقلاب اسلامی/ وقایع انقلاب برای نسل امروز بازگو شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از طالقان، علی فرامرزی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام‌الله فجر توسط اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در برنامه‌های امسال ایام‌الله دهه فجر تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و بازگو کردن وقایع انقلاب برای دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: نسل امروز باید به درستی با دوران مبارزات مردم با رژیم منفور شاه آشنا باشد و بدانند که مردم چگونه در برابر ظلم و ستم این رژیم ایستادند و مبارزه کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طالقان با بیان اینکه با گذشت بیش از 30 سال از دوران انقلاب نباید اجازه دهیم که مجاهدت‌ها و شجاعت‌های جوانان آن زمان به دست فراموشی سپرده شود، افزود: رژیم منفور شاه ظلم و ستم‌های بسیاری بر مردم روا می‌داشت و هرگز برای حفظ قدرت خود از هیچ کشتار و ظلمی کوتاهی نمی‌کرد.

فرامرزی تأکید کرد: در این زمینه نوجوانان و جوانان امروز نیز باید به درستی با مبارزات مردم در آن زمان آشنا باشند و خود را مؤظف بر حفظ آرمان‌های این انقلاب و دستاوردهایش کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری را برای ما به همراه داشت، گفت: گوش به فرمان رهبری و اطاعت از فرامین خمینی کبیر و همچنین آگاهی مردم سبب پیروزی این انقلاب شد و تا امروز ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طالقان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های تعیین شده برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در این شهرستان توسط این اداره اظهارکرد: صدها برنامه فرهنگی برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرامرزی نواختن زنگ انقلاب در مدارس به صورت متمرکز، همخوانی سوره مبارکه فجر توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان را از مهمترین برنامه‌های این ایام عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری نشست‌های روشنگری ویژه دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های این ایام در مدارس شهرستان طالقان است.

وی در ادامه از برگزاری مراسم یادبود شهید جانباز علی‌اصغر ادیبی و شهدای داش‌آموز خبر داد و گفت: گلباران مزار شهید جانباز علی اصغر ادیبی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان، گلباران مزار شهدای روستای جوستان توسط دانش‌آموزان و گلباران تمثال شهدا نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طالقان اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در این شهرستان،‌ برگزاری مراسم پیاده‌روی به سوی مزار شهدای گمنام و قرائت زیارت عاشورا و بازدید از بیت حضرت آیت‌الله طالقانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ایام الله دهه فجر است.

فرامرزی برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، اجرای مسابقات فرهنگی-هنری ویژه دهه مبارکه فجر و برگزاری مسابقات قرآن، مرحله منطقه‌ای ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان و همچنین اجرای مسابقه نقاشی همگانی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی با موضوع اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و… را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب در این شهرستان عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات از برگزاری همایش رأی اولی‌ها در این شهرستان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: در این زمینه دانش‌آموزانی که می‌توانند در انتخابات آتی حضور داشته باشند می‌توانند در این همایش شرکت کرده و خود رابرای حضور جدی در انتخابات آماده کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید