خبر فوری

اطلاعات جسمی و روانی دانشجومعلمان در سامانه سلامت ثبت می‌شود

عباس قنبری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درخصوص تازه واردین این دانشگاه در سال جاری اظهار داشت: ابتدا باید مراحل پذیرش و گزینش افراد در دفتر توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام شود. شرایطی برای پذیرش هر مسئولیت وجود دارد و قطعا کسی که می خواهد معلم شود باید از توانایی های خاص جسمی و ذهنی متناسب با این حرفه برخوردار باشد.

وی افزود: بعد از اینکه دانشجو پذیرش و ثبت نام شد، فعالیت های فرهنگی آموزشی، دانشجویی و پژوهشی خود را آغاز می کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درخصوص شرایط روانی پذیرش دانشجومعلمان گفت: شرایط روحی، روانی و بهداشت روانی فرد در همان تیم مصاحبه کننده متشکل از یک روانشناس، یک معلم باسابقه و یک پزشک مورد سنجش قرار می گیرد. چنانچه فرد دارای مشکلی در این زمینه باشد به متخصص ویژه ای معرفی می شود و پس از کسب گواهی صحت و سلامت می تواند پذیرش شود و به مراحل بعدی برود.

وی افزود: خدمات متنوعی در محیط های شبانه روزی انجام می شود و بعد از 4 سال این افراد وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند و متناسب با تعهد خدمتی که دارند به نظام تعلیم و تربیت خدمت می کنند.

قنبری با اشاره به سامانه سلامت دانشجومعلمان گفت: سامانه ای متناسب با استانداردهای سلامت حرفه ای و همچنین سلامت عمومی افراد طراحی و تدوین شد که پیشتر در چند استان با قریب به 100 دانشجومعلم بطور آزمایشی اجرا شد. این سامانه در سال جدید هم برای دانشجویان قدیمی و هم جدید بطور کامل اجرا خواهد شد و اطلاعات جسمی و روحی افراد را حتی در حوزه تغذیه در این سامانه ثبت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سلامت می توانیم برای دانشجویان پردیس های مختلف برنامه غذایی تنظیم کنیم و به این طریق فقر برخی مواد غذایی مثل آهن و سایر موارد و ویتامین ها جبران خواهند شد. با توجه به الگویی که برای غذا در پردیس ها طراحی کردیم کنترل کامل روی برنامه غذایی داریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید