خبر فوری

افزایش مسیرهای پروازی داخلی و خارجی در فرودگاه رشت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه گیلان، غلامرضا کریم‌آقایی با برشمردن هفت محور از عناوین پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام، برنامه‌های اقتصاد مقاومتی فرودگاه سردار جنگل رشت را تشریح کرد.

وی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: محورهایی مانند افزایش مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، ارتقای سیستم‌های کمک‌ناوبری و سرویس بهینه به پروازهای ورودی و عبوری، ارتقای خدمات فرودگاهی و زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل فرودگاه گیلان شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تاسیس کارگوترمینال و انجام صادرات از استان، برگزاری جلسات و تشویق و اعطای امتیازات ویژه به شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی برای برقراری تورهای گردشگری، توسعه فرودگاه و تملک اراضی مطابق با طرح جامع و نیازهای آتی استان و … برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به موانع تحقق محورهای یاد شده اشاره کرد و افزود: عدم استقبال آژانس‌های بومی استان از برقراری مسیرهای جدید، تأمین اعتبار مالی، عدم استقبال سرمایه‌گذار و… از جمله مسائل و مشکلاتی بوده که موانعی را در این فرودگاه برای اهداف تعیین شده به وجود آورده است.

کریم‌آقایی گفت: برقراری بیس پروازی شرکت هواپیمایی نفت در فرودگاه سردار جنگل رشت و افزایش مسیرهای داخلی، برگزاری جلسات و اقدام‌های تشویقی برای شرکت‌ها و آژانس‌های فعال، هزینه ارتقای زیرساخت‌ها در پنج سال اخیر بیش از 100 میلیارد تومان و شرکت در نمایشگاه‌های ملی مقدمات جذب بخش‌خصوصی که در حال انجام بوده، جزو اقدام‌ها است.

به گفته وی سیاست‌ها و اقدام‌های تشویقی، پیگیری از مقام‌های ارشد ستادی، سیاستگزاری مدیران ارشد استان و به‌ویژه تجمیع آژانس‌های موجود از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند رسیدن به اهداف مد نظر این اداره کل را تسهیل کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید