خبر فوری

خطر کم‌رنگ شدن رشد علمی در دانشگاه‌ها/ جوان امروزی در صورت توجه توانمندتر از نسل گذشته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور ظهر امروز در نماز جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌روی در هفته آینده اظهار کرد: شنبه 18 دی‌ماه ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) روزی بزرگ خواهد بود که این روز را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و شیعیان تبریک می‌گویم.

خطیب موقت جمعه شهر دیشموک گفت: آیا دین چیزی جزء دوست داشتن است و باید بدانیم درجات بهشت و درکات جهنم متناسب است با حب و بغض به اهل‌بیت(ع)، یعنی بالاترین درجه در بهشت از آن کسانی است که هم به صورت زبانی و هم قلبی امام خود را دوست داشته باشند و در هر زمان و هر مکان برای ائمه اطهار احترام قائل شوند مخصوصا در ایام موالید، عزاداری، شادی‌ها و غم‌ها حرمت امامان را نگه بدارند.

وی تصریح کرد: پایین‌ترین درجه جهنم از آن کسانی است که به زبان می‌گویند ما شیعه هستیم اما قلبا رنگ و بویی از سیره و امام خودشان ندارند.

عبدالپور با اشاره به اینکه امام می‌فرماید تا معرفت نداشته باشید اهل عمل صالح نخواهید شد بیان کرد: معرفت اولین پله است با توجه به اینکه در دعای توسل در اولین نکته‌ می‌گوید خدایا من به تو متوسل شده‌ام و درخواست کمک می‌کنم به وسیله رسول تو و لذا باید توجه داشته باشیم که مسیر سعادت و خوشبختی و مسیر بهشت در گرو معرفت و شناخت امام معصوم است.

امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: یکشنبه 19 دی قیام خونین مردم قم بود که در 17 دی‌ماه 1356 در روزنامه اطلاعات در توهینی که به ساحت مقدس امام راحل حضرت امام خمینی(ره) شد جمعی از مدرسین حوزه‌های قم و طلاب خشمگین شدند و با تجمع اعتراض‌آمیز خود باعث شد که مردم هم خشم خود را نسبت به این توهین نشان دهند.

وی گفت: در روز 19 دی به میدان شهدا ریختند و توهین مزدوران رژیم منحوس شاهنشاهی را محکوم کردند که توسط رژیم شاهنشاهی به گلوله بسته شدند و بسیاری از مردم و طلاب به خاک و خون کشیده شدند.

وی اذعان کرد: بعد از آن و در بزرگداشت چهلم آن شهدا وقتی شعله این بزرگداشت در شهرها برافروخته شد به نهضت اسلامی رنگ و بوی دیگری داده شد و امام خمینی(ره) فرمودند 15 خرداد و 19دی باید جاوید و زنده نگه داشته شود تا از یاد و خاطره‌ها نرود و فراموش نشود و جرائم رژیم منحوس شاهنشاهی سفاک فراموش نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به 20 دی وفات حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن تسلیت این روز عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از نمونه زنان نادری است که زمین و زمان مفتخر به وجود نازنین این حضرت است.

وی تشریح کرد: قرب و منزلت این حضرت در پیشگاه خاص و عام غیر قابل وصف است تا جایی که حضرت امام رضا(ع) در اهمیت این حضرت فرمودند زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) ثواب و برکات زیادی خواهد داشت و زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه باعث سزاواری بهشت برای زوار می‌شود.

عبدالپور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان بسیجی مدال‌آور دانشگاه شریف گفت: یکی از این محورها لزوم شکرگزاری نعمت نخبگی است که اگر این مسأله به طور یقین در بین نخبگان و مراکز و نهادهای علمی کمرنگ شود تبعات بدی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: محور دوم تلاش حرکت علمی کشور نباید کند شود که از توصیه‌های مهم آقا در تمام سخنان خود در همه جا و همه مجامع علمی و دستگاههای اجرایی به این مسأله است.

عبدالپور به محور دیگری از فرمایشات رهبر اشاره کرد و گفت: پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و یک کشور را به سعادت و قله‌های صعود و خوشبختی نمی‌رساند بلکه علم مهم است ولی مهم‌تر از آن این است که در کنار این علم اخلاق و معنویت و هدایت باشد.

امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دلیل بعدی سستی‌های کنونی غرب، نبود معیار و آرمان‌های الهی است و در این که بعضی از کشورها قیام می‌کنند و در راه استقلال آزادی وطنشان جان خود را از دست می‌دهند و این قیام ثمره‌ای نخواهد داشت این است که رهبری دلسوز و با تمام جمیع صفات و پاک ندارند.

وی متذکر شد: باید بدانیم که نسل جوان‌ کنونی بسیار توانمندتر و هوشمندتر از نسل اول انقلاب هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید