خبر فوری

آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود نیرو ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، یار محمد حسین‌بر افزود: آموزش و پرورش برای مهر ماه نیروی ورودی مهارت آموز از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دارد؛ این افراد یک سال دوره را خود را طی کرده اند و آماده برای تدریس هستند.

وی ادامه داد: همچنین عده ای از همکاران شاغل همواره متقاضی دریافت کلاس های حق التدریس هستند، از سوی دیگر عده ای به صورت نیروی حق التدریس آزاد با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از کمبود نیرو مرتفع شده و برگزاری کلاس های درس بدون مشکل صورت می گیرد.

آموزش و پرورش هر سال ۲۰ تا ۲۵ هزار نیرو جذب می‌کند

حسین بر همچنین درباره کاهش ورودی دانشجو به دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ و تاثیر این اقدام بر کاهش نیرو اظهار داشت: آموزش و پرورش در سه سال اخیر به واسطه سهمیه ها هر سال ۲۰ تا ۲۵ هزار جذب نیرو داشته که این رقم روند خوبی را حاصل کرده است.

وی افزود: آنچه که مشخص است در تخصیص سهمیه ها و تصمیمی که در گذشته گرفته شده، تصمیم گیرنده به طور کامل آموزش و پرورش نبوده و این وزارت خانه در بخشی از این تصمیم گیری نقش داشته است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش یادآور شد: اینگونه نیست که آموزش و پرورش درباره تخصیص سهمیه به طور کامل تصمیم گیری کند، برای افزایش یا کاهش جذب نیروی استخدامی از دو فیلتر عبور می کند، یک مجوز استخدامی که به دستگاه اجرایی داده می شود و دوم سازمان برنامه و بودجه تامین مالی را باید متقبل شود و این سازمان مجوز تامین بودجه را بدهد.

حسین بر ادامه داد: حال اینکه در آن سال ها چنین اتفاقی افتاده در این بستر بررسی می شود اما در سال های گذشته آموزش و پرورش در روند جذب نیرو عملکرد مناسبی داشته است و در مهر ماه هم با کمبود نیرو مواجه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از کمبود ۱۹۷ هزار معلم در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اگر ورودی دانشجو به دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ کاهش پیدا نمی‌کرد، امروز با چنین کمبودهایی مواجه نبودیم.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید