خبر فوری
مریم اسلامی : حضور 250 شرکت کننده در کنگره بین المللی کاربرد فناوری‌های نوین سلول‌های بنیادی و ژنتیک در پزشکی فرد محور

مریم اسلامی : حضور 250 شرکت کننده در کنگره بین المللی کاربرد فناوری‌های نوین سلول‌های بنیادی و ژنتیک در پزشکی فرد محور

هرمزبان – مریم اسلامی از حضور 250 شرکت کننده از دانشگاه‌های داخلی و دانشگاه‌های خارجی در کنگره بین المللی کاربرد فناوری‌های نوین سلول‌های بنیادی و ژنتیک در پزشکی فرد محور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از جزیره کیش ،مریم اسلامی دبیر کنگره بین المللی کاربرد فناوری‌های نوین سلول‌های بنیادی و ژنتیک در پزشکی فرد محور گفت: در پزشکی فرد محور، پس از تشخیص بیماری دارو‌ها مطابق با ژنتیک افراد تجویز می‌شود.

مریم اسلامی دبیر کنگره با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ شرکت کننده از دانشگاه‌های داخلی و دانشگاه‌های خارجی در این کنگره، گفت: معرفی کاربرد‌های شناسه ژنتیک افراد در پیشگیری، تشخیص و درمان فرد محور انواع بیماری‌ها از مهمترین هدف این کنگره علمی است.

رئیس این کنگره بین المللی نیز با اشاره به جایگاه و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های تحقیاتی، توسعه دانش مرتبط با علوم پایه، علوم آزمایشگاهی و حوزه سلول‌های بنیادی در کشور گفت: در دنیای آینده پزشکی، گروه‌های علوم پایه به عنوان گروه‌های نقش افرین در درمان خواهند بود و در کنار جراحان و متخصصان بالینی نقش تاثیر گذاری در درمان بیماری‌ها ایفا خواهند کرد.

پروفسور علیرضا خوشدل با بیان اینکه در روش درمان فرد محور، برای هر بیمار روش‌های درمانی ویژه همان فرد بکار گرفته می‌شود، افزود: پزشکی فرد محور در حوزه درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های مادرزادی، مغز و اعصاب، انواع پیوند‌های عضلانی و اسکلتی، ناباروری‌ها و جوان سازی پوست کاربرد دارد.

مسئول تربیت فلوشیپ ستون فقرات دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه تا ۲۰ سال آینده جمعیت کشور به ۹۰ میلیون نفر خواهد رسید افزود: از این رقم ۴۵ میلیون نفر بالای ۶۵ سال سن خواهند داشت.

پروفسور مسعود خدیوی، گفت: با بهره گیری از روش‌های جدید درمانی از جمله تکنولوژی‌های نوین سلول‌های بنیادی و ژنتیک در پزشکی فرد محور می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در زمان مناسب شناسایی و درمان مناسب تری برای آن‌ها استفاده کرد.

متخصص ژنتیک انسانی از آمریکا نیز در این کنگره با بیان اینکه علم ژنتیک امروزه در حوزه تشخیص، درمان و پیشگیری کاربرد‌های فراوان دارد، گفت: در پروژه ژنوم انسانی در حال حاضر بیماری وجود ندارد که بیماری ژنتیک محسوب نمی‌شود.

دکتر بابک بهنام گفت: در برخی بیماری‌ها ژن‌های بیماری شناخته شده و تک ژن هستند مانند بیماری تالاسمی و در برخی دیگر از بیماری‌ها مانند سرطان‌ها ژن‌های متعددی دخالت دارند که برخی از ژن‌ها تا کنون شناخته شده اند و برخی دیگر از ژن‌ها هنوز ناشناخته هستند و درمان‌های امروز پزشکی برپایه ژن‌های شناخته شده انجام می‌شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید