خبر فوری
جشنواره نوروزگاه حرا روز شنبه 20 اسفند در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می شود

جشنواره نوروزگاه حرا روز شنبه 20 اسفند در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می شود

هرمزبان – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: جشنواره نوروزگاه حرا روز شنبه 20 اسفند در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان محمد محسنی روز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با همکاری اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، کارخانجات، صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای شادی و نشاط اجتماعی و استقبال از جشن جهانی نوروز ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: نوروز گاه حرا هم‌زمان با هفته درختکاری روز شنبه ۲۰ اسفند در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این جشنواره 7 روستای هدف گردشگری ساحلی و دریایی استان شامل روستاهای گوران و گورزین (قشم)، بستانو و گچین پایین (بندرعباس)، کرتی (جاسک)، چاه صحاری (بندرخمیر) و گناری (سیریک) به معرفی جاذبه‌های گردشگری و جلب مشارکت داوطلبانه مردم و سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه پایدار مناطق روستایی هم‌جوار با جنگل‌های دریایی مانگرو می‌پردازند.

محسنی تأکید کرد: جشنواره گردشگری روستایی هرمزگان با عنوان نوروزگاه حرا روز شنبه 20 اسفند از ساعت 15 تا 22 با شعار «تجربه زیستن از روستا تا دریا، هرمزگان، دیار حرا» در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید