خبر فوری

معرفی منش «سردار سلیمانی» در کتاب‌های درسی

هرمزبان – سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، منش و سبک زندگی منتشر شده از این شهید بزرگوار در کتاب‌های درسی را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و.. در محتوای آموزشی بخشی از فرآیند یاددهی و یادگیری است که در نظام تعلیم وتربیت کشورمان تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار و سیره و منش ایشان و بزرگان و شهدای انقلاب اسلامی، به خوبی مدنظر قرار گیرد. از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای و سیره زندگی این بزرگواران، کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

بر اساس این گزارش، مطالبی در ۶ کتاب شامل کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم با عنوان درس «سرباز اسلام-سردار دلها»؛ کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم با عنوان تصویر و متنی که به ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور تروریست آمریکا اشاره دارد. «الگوها و اسوه های پایداری و مقاومت»؛ کتاب استان شناسی کرمان پایه دهم با عنوان درس «نقش استان در حراست از کیان مرزهای ایران اسلامی»/ تصاویر و متن‌هایی از حاج قاسم سلیمانی(ره) آورده شده است؛ کتاب هویت اجتماعی پایه دوازدهم با عنوان تصویر و متن درباره شهید سلیمانی؛ کتاب تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم با عنوان «مکتب حاج قاسم سلیمانی»؛ کتاب جامعه شناسی ۳ پایه دوازدهم و بخشی از «وصیت نامه سردار پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی»؛ آمده است.

بر این اساس، علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  به آدرس: lib.oerp.ir، از نمایشگاه مجازی با موضوع موردنظر دیدن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید