خبر فوری

گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر

هرمزبان – ۱۶ گروه برتر کشوری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دختران دانش آموز کشورمان امروز بر عرشه ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه، سرود حمایت از غزه سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز میهمانان متفاوتی داشت.

۱۶ گروه برتر حاضر در هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دختران دانش آموز کشور که به میزبانی هرمزگان آغاز شده، با حضور بر عرشه ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه، شاهد روایتگری ارزنده سردار غلامشاهی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز مجموعه تصاویری از رشادت های دلیرمردان نیروی دریایی در مقابله با دزدی دریایی مستکبران در آبهای خلیج فارس و دریای عمان بودند.

 گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر

دختران دانش آموز حاضر در این مسابقات که از میان یک هزار گروه قرآنی از دارالقرآن های دانش آموزی سراسر کشور به مرحله نهایی راه یافته اند، در مراسم امروز سرود همبستگی با مردم مظلوم غزه را نیز یکصدا فریاد زدند.

سردار غلامشاهی: جانمان را برای عزت ملت ایران فدا می کنیم

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در این مراسم با بیان این که برادران ما در نیروی دریایی سپاه در سخت ترین شرایط آب و هوایی و در امواج بلند دریاها و گرما و شرجی، حافظ مرزها و منافع ملت ایران هستند و ما بارها دشمنان را با یاد خدا و با اتکال به خدا به شکست کشانده ایم و آنان در برابر رزمندگان اسلام، تسلیم شده اند.

ب گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر

وی با بیان این که قرآن الهام بخش رزمندگان از دفاع مقدس تا امروز و در میدان های مختلف بوده است، انجام رسالت های بزرگ را در سایه توجه به ارزش های الهی میسر دانست و تبعیت رزمندگان از فرامین رهبری را برگرفته از باورها و اعتقادات آنان عنوان کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران، شاهد درخشش رزمندگان اسلام در عرصه های گوناگون هستیم.

سردار غلامشاهی همچنین تصریح کرد: اگر در برابر دشمنان این سرزمین کوتاه بیاییم، منافع این ملت و کشور را به تاراج می برند و تجربه نیز نشان داده که اگر مقابل آنها بایستیم، عقب نشینی اما اگر مقابل مستکبران کوتاه بیاییم، آنها بیشتر جلو می آیند.

 گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر گردهمایی دخترانه بر عرشه ناو شهید رودکی در بندرعباس + تصاویر

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با اشاره به سرعت فراتر از ۹۰ نات شناورهای نیروی دریایی سپاه، این شکوه و عظمت را محصول خوداتکایی و ایمان به خدا و ذهن خلاق در ساخت و توسعه شناورهای مختلف دانست و گفت: امروز ناوهای عظیم آمریکایی ها در برابر رشادت دلاورمردان این سرزمین، سر تعظیم فرود می آورند و از قدرت فرزندان این ملت ترس و واهمه دارند.

سردار غلامشاهی تأکید کرد: آینده از آن جوانان است و رسیدن به قله ها نزدیک است و نباید از توطئه های دشمنان غافل شد و باید با بصیرت و آگاهی به سمت آینده حرکت کرد و در مسیر رسیدن به قله، تابع فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: همین ناو شهید رودکی بدست توانای فرزندان همین آب و خاک ساخته شده و به دست همین دلاوران به پیش می رود و انواعی از تجهیزات و ادوات نظامی مستقر در آن نیز بدست همین رزمندگان عملیاتی می شود و انواعی از موشک های کروز از آن تاکنون شلیک شده و آماده ایفای نقش در هر مأموریتی برای صیانت از منافع ملت ایران است.

عطر حضور قرآنی ها در هرمزگان می پیچد

در ادامه این مراسم میکاییل باقری مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور در استان هرمزگان، یکی از دستاوردهای سفر گروههای برگزیده به این استان را پراکندن عطر قرآن در کشور و این استان عنوان کرد و بیان داشت: این گروههای برگزیده از میان بیش از ۱۰۰۰ گروه قرآنی دانش آموزی از سراسر کشور به مرحله نهایی این رقابت ها در هرمزگان راه یافته اند که علاوه بر شرکت در مسابقات، در شهرها و مناطق مختلف استان نیز قرائت گروهی خواهند داشت.

به گفته وی، داوران این مسابقات نیز از میان نخبگان و برگزیدگان قرآنی انتخاب شده اند و شکوه حضور این گروههای معنوی، فضای خاصی به استان هرمزگان داده است.

باقری همچنین با بیان این که حضور در این دوره مسابقات فقط رقابت میان گروهها نیست، خاطرنشان کرد: عطر حضور گروه های قرآنی در همه جا می پیچید و طی یک هفته، ۱۶ گروه از میان گروههای قرآنی دختران و ۱۷ گروه از میان گروههای قرآنی پسران دانش آموز از سراسر کشور در هرمزگان به اجرا می پردازند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید