خبر فوری

جشن تکلیف و آغاز بندگی دانش آموزان بندرعباسی در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد

هرمزبان – با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور،جشن تکلیف و آغاز بندگی دانش آموزان بندرعباسی در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،  جشن تکلیف و آغاز بندگی ۷۰۰۰ نفره دانش آموزان بندرعباسی با مشارکت دانش آموزان ۶۰ مدرسه ابتدایی بندرعباس با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و مسوولین استانی در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

در این جشن شیرین عبادت و بندگی که با برنامه‌های شادی همراه بود، دانش آموزان نواحی بندرعباس با نماز، روزه، عفاف و حجاب، تلاوت قرآن و اطلاعت از خدا و دستورهای دینی آشنا شدند و در پایان در صف‌هایی منظم و شانه به شانه در کنار دوستان خود این عید بندگی را با اقامه نماز مزین کردند.

جشن تکلیف در واقع عید بندگی و عبادت است که دختران مسلمان از سن ۹ سالگی از نظر عقلی و جسمی به حدی رسیده‌اند که باید به دستورهای دینی و واجبات دین عمل کنند و به آنچه که خداوند از آنان خواسته اطاعت کنند و از محرمات و منکرات دوری کنند.

دانش آموزان دختر هرمزگانی با آغاز این جشن بندگی و راز و نیاز با معبود شروع خواهند کرد و با استمداد از صبر و نماز زندگی ایمانی را برای خود رقم می زنند.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی آموزش و‌ پرورش استان هرمزگان

گزارش تصویری/ برگزاری جشن تکلیف و آغاز بندگی ۷۰۰۰ نفره دانش آموزان بندرعباسی

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید