خبر فوری

رییس سازمان داوطلبان هلال‌احمر: فرهنگ وقف در حوزه آب باید احیا شود

هرمزبان – رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: برای رفع معضل آب ناشی از پیامدهای خشکسالی‌ های پیاپی بایستی فرهنگ وقت در موزه آب احیا شود.

محمد نصیری روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مرحله اول طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان سیریک افزود: بیشتر قنواتی که قرن‌ها منبع تامین آب شرب بودند و هنوز هم هستند ریشه موقوفه دارند.

وی ادامه داد: احیا فرهنگ وقف را باید تسهیل کرد تا مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند چرا که خشکسالی‌های پیاپی موجب شده الگوی کشت و سبک زندگی ها تغییر کند و مردم برای زندگی خود دچار مشکل شوند.

وی اضافه کرد: خشکسالی و به تبع آن کاهش میزان بارندگی ها در سال های گذشته اثر بیشتر بر روی منطقه جنوب شرق کشور داشته است و طرح نذر آب ۴  با هدف کاستن از مشکل‌های ساکنان این مناطق آغاز شد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: شاهد همراهی بسیاری مردم و مسئولان در طرح نذر آب ۴ هستیم و به حول و قوه الهی و همراهی خیران جمعیت هلال احمر، مسأله برخورداری مناطق روستایی و منازل از نعمت آب شرب به صورت دائمی باید محقق شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم ضمن قدردانی از همکاری خیران و جمعیت هلال احمر استان‌های فارس و بوشهر ابراز کرد: با اجرای طرح نذر آب۴ عملیات آبرسانی به روستاهای خرگوشی، گز، کریان و مغ رحمت در بخش بیابان شهرستان سیریک به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شد.

 مختار سلحشور تصریح کرد: ۱۰ هزار متر لوله ۷۵ و ۱۱۰ پلی اتیلن،و با اعتباری افزون بر ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران داوطلب استان‌های فارس و بوشهر در طرح نذر آب چهار تامین شد که مرحله اول آن در چهار روستای یاد شده به اتمام رسید.

وی افزود: اصلاح شبکه داخلی خط انتقال آب روند آبرسانی این چهار روستا را تسریع کرده و اهالی این روستاها در فاصله زمانی کمتری نسبت به قبل از آب شرب برخوردار می شوند.

وی در ادامه جمعیت هلال احمر را واسطه ای میان نیاز نیازمند و توان توانمندان برشمرد و بر ادامه روند خدمت رسانی خیرین در حوزه آب تاکید کرد.

سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید