صنعت دفاعی موتور محرک صنعت کشور است

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: صنعت دفاعی موتور محرک صنعت کشور است و حرکت رو به جلوی این صنعت سایر صنایع را به شتاب وا می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، صنعت دفاعی را پیشانی و موتور محرک صنعت کشور دانست و اظهار کرد: وجود حرکت روبه جلوی صنعت دفاعی کشور، سایر صنایع را به حرکت و شتاب وا می‌دارد که این امر نشان دهنده تاثیرگذاری این صنعت بر اقتدار کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی، با ذکر این نکته که شهید ستاری روح امید را به بدنه نیروهای هوایی ارتش تزریق می‌کرد، عنوان کرد: امروز گفتمان «ما می‌توانیم» در تمام لایه‌های جامعه به خصوص نسل جوان و دانشجوی ما وجود دارد که از جمله تاثیرات فعالیت‌های بزرگوارانی همچون شهید ستاری محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر لزوم تقویت حوزه‌های دانشی که تولید قدرت می‌کند، تصریح کرد: برای جبران فاصله توسعه‌ای کشور ایران با سایر کشورهای توسعه یافته و یا کشورهای در حال توسعه نیاز نیست که تمام ارکان را به سمت توسعه پیش‌برد؛ بلکه اگر در حوزه‌های دانشی و صنعتی که مولد قدرت کشورهای غربی است (مانند دانش نظامی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادی، دانش‌های پزشکی و …) به صورت تصاعدی و جهشی پیشرفت کنیم می‌توانیم انتظار جبران فاصله موجود میان ایران و سایر کشورهای غربی توسعه یافته را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خارج شدن انحصار برخی از حوزه‌های دانشی را نقطه افول قدرت‌های غربی دانست و افزود: پس از اینکه توانستیم در حوزه‌های تولید قدرت کشورهای غربی حرفی برای گفتن داشته باشیم می‌توانیم در سایر بخش‌های پایین‌دستی نیز توسعه را رقم بزنیم. اینکه صدای کشورهای غربی برای فعالیت ایران در برخی از زمینه‌ها مانند هسته‌ای و نظامی بلند است برای این است که جمهوری اسلامی ایران دست روی نقطه حساسی گذاشته است.

وی، صنعت دفاعی را یک الگو برای سایر صنایع دانست و خاطرنشان کرد: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی در وهله اول خودباوری جوانان و نهراسیدن از فتح قله‌های تکنولوژی و دوری از حرکت‌های کند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید