خبر فوری

حامد فلاح: کشف محموله ۳.۷ میلیون یورویی داروی کمیاب سرطان در هرمزگان

هرمزبان – یک محموله داروی کمیاب و گران‌قیمت درمان سرطان در غرب استان هرمزگان کشف شده است که این محموله بیش از ۱۲ برابر از موجودی این دارو در سراسر کشور بیشتر است و هر عدد آن ۱۵۰۰ یورو قیمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در حاشیه نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که سربازان گمنام امام زمان (عج) محموله بسیار مهمی از داروهای نادر درمان سرطان را در غرب هرمزگان کشف کرده اند، اظهار داشت: ۲۵۰۰ ویال( ظرف شیشه‌ای کوچک نگهداری دارو مایع یا پودری) از این دارو در منطقه بندرلنگه کشف شده است.

وی افزود: قیمت هر ویال این دارو ۱۵۰۰ یورو قیمت دارد و این محموله نوعی از داروی سرطان بسیار مهم اما نادر است که بررسی جزییات آن در جریان است.

به گفته فلاح، هم اکنون در سیستم غذا و داروی کشور کمتر از ۲۰۰ ویال از این دارو وجود دارد اما در محموله کشف شده در بندرلنگه، ۲۵۰۰ ویال از این داروی بسیار کمیاب کشف شده است که بررسی ها برای نمونه برداری از آن و صحت سنجی سلامت دارو در جریان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: به محض کشف این محموله توسط دستگاه امنیتی، با حفظ زنجیره سرما، نگهداری و بررسی آن آغاز شده است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید