خبر فوری

محمد محسنی: اختصاص اعتبار ۱۰میلیارد ریالی برای مرمت «خانه کاظمی» در بستک

هرمزبان – محمد محسنی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه برای حفظ و احیای بناهای تاریخی بستک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت خانه کاظمی اختصاص‌یافته که به‌زودی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی می‌شود.

 

محمد محسنی، امروز (دوازدهم دی‌ماه)، در نشست با عضو شورای شهر و فعال گردشگردی بستک که در راستای توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه شهر بستک بیشترین آثار تاریخی ثبت‌شده را در استان دارا است، اظهار کرد: میراث گذشتگان ریشه در هویت مردم دارد و برای حفظ آن‌ها، مشارکت همه را می‌طلبد که در همین راستا انجمن میراث‌فرهنگی در این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بستک بیش از ۱۰ هزار برکه وجود دارد، افزود: پرونده شهر بستک به‌عنوان شهر برکه‌های ایران برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست تهیه و تدوین است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان بیان کرد: با توجه به  اینکه بستک جز شهرهای خاص استان است که دارای بافت تاریخی است برای حفظ الگوهای معماری و بافت سنتی این شهر، طرح جامع بافت بستک نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

محسنی اظهار کرد: برای حفظ و احیای بناهای تاریخی بستک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت خانه کاظم اختصاص‌یافته که به‌زودی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید