خبر فوری

عباس علی زاده: ۱۹ کیلومتر از رودخانه های شهرستان جاسک ساماندهی و لایروبی شدند

هرمزبان –عباس علی زاده مدیرمنابع آب شهرستان‌های جاسک و بشاگرد گفت: در راستای پیشگیری و مدیریت بحران در مراکز جمعیتی ، ۱۹ کیلومتر از مناطق حاشیه رودخانه های شهرستان جاسک ساماندهی و لایروبی شدند.

عباس علی‌زاده، امروز (دوازدهم دی‌ماه)، با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تکالیف قانونی و مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان جاسک، امور منابع آب این شهرستان از محل تعهدات شرکت های بهره بردار مصالح رودخانه ای نسبت به لایروبی رودخانه ها و ایجاد خاکریز حفاظتی در حاشیه مراکز جمعیتی دارای اولویت اقدام کرد.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در این طرح ها از هیچگونه اعتباری از محل ستاد بحران استان بهره‌مند نبوده و کلیه اقدامات انجام شده از حداکثر ظرفیت تعهدات بهره برداران است و ضرورت دارد جهت تکمیل عملیات مذکور در سایر روستاهای دارای اولویت، بودجه لازم تخصیص یابد.

مدیرمنابع آب شهرستان‌های جاسک و بشاگرد با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در این طرح ها در ۹ روستا صورت گرفته، توضیح داد: طول عملیات ساماندهی در روستاهای شمشی، کنارو، گوهرت مجموعاً ۵ کیلومتر و روستای زهریکار ۳ کیلومتر است که کار ساماندهی آنها به صورت کامل انجام شده است.

علیزاده تصریح کرد: عملیات ساماندهی و لایروبی رودخانه در روستاهای کنتکی و سی پادغ در حاشیه رودخانه گابریک به طول ۴ کیلومتر، روستاهای خشکیزو و نگر پایین به طول مجموع ۵ کیلومتر و روستای هنگستان در حاشیه رودخانه جگین به طول ۲ کیلومتر نیز به صورت مستمر در حال انجام است و بزودی کار آنها نیز با همراهی شرکت های بهره بردار نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید