خبر فوری

ایجاد کارخانه های فرآوری در هرمزگان راهکاری موثر در توسعه اشتغال و کارآفرینی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، مسعود پاکزاد سه شنبه شب در دیدار با هیات سرمایه گذاری از کشور چین و نمایندگان شرکت های لیان جین گوتای و ژینگ جنگ لیان که از بازرگانان و صاحبان صنایع فروکروم در چین هستند، افزود: هرمزگان معادن و ذخایر بسیاری دارد که از جمله معادن فروکروم در میناب، حاجی آباد، رودان و بشاگرد دارای ذخایری با عیار مناسب است.
وی ادامه داد: این مواد اولیه زمینه احداث کارخانه های فرآوری را در استان فراهم کرده و ما از سرمایه گذاری خارجی در این زمینه استقبال می کنیم.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط موجود و مزیت های نسبی در حوزه ها و بخش های مختلف و ظرفیت های بی نظیر می توان لقب استان تجارت کشور را به هرمزگان داد.
پاکزاد تصریح کرد: تامین زیرساخت، تسهیل صادرات، معافیت های مالیاتی مناطق آزاد تجاری و ماده 132 مناطق محروم در کنار معادن متعدد از مواد اولیه شرایطی مناسب را برای احداث کارخانه های فرآوری در استان هرمزگان مهیا کرده که می تواند علاوه بر گردش اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی به اشتغال و کارآفرینی نیز کمک کند.
در این نشست هیات سرمایه گذاری چین در خصوص احداث کارخانه فروکروم در مناطق ویژه و شهرستان های استان هرمزگان به بحث و بررسی پرداختند و مقرر شد تیم های فنی و کارشناسی چینی برای بررسی تکمیلی در آینده نزدیک به هرمزگان سفر کنند.
7198/6048خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: خلیل تنیده*

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید