خبر فوری

عادل پیغامی: ۲ پهپاد آتش‌نشان به ناوگان ایمنی قشم افزوده می‌شود

هرمزبان –مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرارداد خرید دو پهپاد آتش‌نشان و یک آتش‌خوار تندرو با هدف افزایش توان مقابله با حوادث و آتش‌سوزی امضا شده است و در آینده نزدیک، این تجهیزات به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم افزوده خواهد شد.

 

عادل پیغامی امروز (۲۳ آذر ماه) در شورای پدافند غیرعامل منطقه آزاد قشم که با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل از مسائل مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است و سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به تکالیف ذاتی و قانونی خود باید برای اجرایی شدن این موضوع‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: وضعیت زیرساخت‌ها، موضوع جمعیت شناور در فصول مختلف جزیره قشم و مسائل مربوط به اقتصاد دریاپایه با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، از مهمترین موضوع‌هایی هستند که نیاز این منطقه را به توسعه پدافند غیرعامل نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در سال‌های گذشته، کمبودهایی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در منطقه آزاد و جزیره قشم وجود داشت که با برنامه‌ریزی مدیریتی انجام‌شده، موضوع ایجاد مرکزیت برای هدایت و تصمیم‌گیری در مدیریت بحران رفع می‌شود.

به گفته او، با ایجاد تغییرات جدید در ساختار مدیریتی و نیروی انسانی، شاهد توسعه آموزش‌های لازم در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در سازمان منطقه آزاد قشم، جامعه محلی، واحدهای تولیدی و اقتصادی و تمام جزیره خواهیم بود.

وی به برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح زیرساخت‌ها و تجهیزات ایمنی با هدف جلوگیری از ایجاد بحران در جزیره اشاره و اضافه کرد: جلسات آموزشی حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ایمنی به‌صورت کارگاه‌های مختلف با توجه به نیازمندی واحدهای مختلف سازمان و جزیره طبق برنامه جامع و نقشه راه برگزار می‌شود و امیدواریم به توسعه فرهنگ پیشگیری و مدیریت بحران در جزیره قشم کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید