خبر فوری

باید از ظرفیت پرورش شتر برای ایجاد اشتغال پایدار بهره گرفت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری بیان داشت: هرمزگان با وسعت ۲.۷ میلیون هکتار در ۱۲شهرستان با داشتن مناطق کویری و نیمه کویری وسیع و وجود گونه های گیاهی خاص از دیر باز یکی از مهمترین نواحی پرورش شتر در کشور بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت: گوشت ، پشم ، شیر شتر ، صادرات شتر زنده  و موضوعات ورزشی توریستی از مهمترین ظرفیت های مهم برای ایجاد اشتغال پایدار می باشد.

حیدری پوری افزود: سالیانه در کشور ۱۳ هزار تن گوشت شتر تولید می شود که سهم هرمزگان از این رقم ۲۲۰تن است.

وی با تاکید براینکه باید برای صنایع تولیدی و فرآوری شیر وگوشت شتر با  هدف صادرات برنامه ریزی مناسب داشته باشیم اظهارداشت: اجرای طرح های تحقیقاتی در زمینه پرورش شتر ، اصلاح نژاد دام ، تولید آمیخته نژادی مناسب با شرایط پرورش مناسب با حفظ منابع ژنی ، توجه به صادرات شتر زنده و ایجاد صنایع تبدیلی ضرورت دارد.

حیدری پوری افزود: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال،بهره گیری از ظرفیت این حیوان بومی می تواند در ایجاد ارزش افزوده  و اشتغال پایدار نقش مهمی ایفاء کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید