خبر فوری

هشدار شدید فرمانده سپاه به آمریکا

رخدادهای 30 اردیبهشت 63

چکیده:

حمایت گروه ها و جمعیت ها از سخنان امام درباره شورای نگهبان همچنان ادامه دارد.

 

آیت الله خامنه ای: اگر دشمنان مانع صدور نفت ما شوند آنها نیز نخواهند توانست نفت صادر کنند.

 

هاشمی: کسانی که دلسوز انقلاب هستند خود را برای یک مبارزه مستمر آماده کنند.

 

محسن رضایی: سپاه با کمال قدرت آمادگی دارد که نیروهای آمریکایی را در دریای عمان و خلیج فارس مدفون کند.

 

قاچاقچیان مواد مخدر 19 پاسدار کمیته را در زاهدان به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

 

 ادامه حمایت ها از شورای نگهبان

به دنبال هشدار اخیر امام امت مبنی بر این که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است از سوی شخصیت ها و اقشار مختلف کشور پیام هایی به محضر امام ارسال شد.

بر اساس این گزارش جامعه روحانیت مبارز تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و انجمن های اسلامی بازار و اصناف تهران جزو گروه هایی بودند که با ارسال پیام هایی به محضر امام خمینی از فرمایشات ایشان در دفاع از شورای نگهبان حمایت کردند.

در بخشی از پیام جامعه روحانیت مبارز خطاب به امام امت آمده است: بی احترامی به نظرات فقهای شورای نگهبان یک نوع اهانت به اسلام فقاهتی و اعتراض به شورای نگهبان در حکم دهن کجی به قانون اساسی، خون بهای شهدای عالیقدر اسلام است که نظارت این نهاد را برای حفظ احکام و موازین اسلام و رعایت قانون لازم دانسته است.(1)

 

آغاز به کار کنفرانس بین المللی نشت نفت با حضور رئیس جمهور

اولین کنفرانس بین المللی بررسی اثرات نشت نفت در خلیج فارس صبح امروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

آیت الله خامنه ای در این کنفرانس گفت: عراق کشتی هایی را که از خارک نفت می برند مورد تهاجم قرا داد بطوریکه طی یک ماه گذشته پنج کشتی را زده است و هیچ جنجالی در دنیا بوجود نیامده حتی در مورد نفت کشهای سعودی که مورد حمله عراق قرار گرفته بود این کشور از عراق انتقاد نکرد.

رئیس جمهور افزود: چرا نفت ما در منطقه بماند و نتوانیم نفت را صادر کنیم و کسانی آزادانه نفت خود را صادر کنند اگر دشمنان مانع صدور نفت ما شوند آنها نیز نمی توانند نفت صادر کنند ما با اطمینان می گوییم اگر آمریکا در این ماجرا شرکت کند تو دهنی بدتر از آنچه در لبنان خورده خواهد خورد .

گفتنی است در این سمینار بین المللی نمایندگان و کارشناسان 26 کشور جهان و همچنین 250 تن از محققین ایرانی شرکت دارند و حدود 70 مقاله نیز به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که 45 مقاله در آن مطرح خواهد شد.(2)

 

هاشمی: دلسوزان انقلاب وارد صحنه شوند

سمینار کاربرد پلاسما در صنعت دیروز با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز تحقیقات سازمان انرژی اتمی ایران گشایش یافت.

آقای هاشمی در این سمینار گفت: کسانی که دلسوز انقلاب و مملکت هستند باید خودشان را برای یک مجاهده مستمر آماده نموده و در مقابل توقعات شخصی خودشان را کم کنند و باید بپذیرند که یک نسل باید فداکاری کند تا نسل های بعدی در استقلال به سر برند.

رئیس مجلس افزود: اگر انقلابی بخواهد موفق شود باید بتواند حرکات سیاسی، اقتصادی علمی، فرهنگی و نظامی خود را هماهنگ نماید و همه آنها را سازمان داده و توسعه دهد.(3)

 

هشدار شدید فرمانده سپاه به آمریکا

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحرکات اخیر آمریکا در منطقه خلیج فارس و حملات مشکوک به نفت کش ها در این منطقه گفت: آمریکایی ها فعلا در شرایطی نیستند که بتوانند در منطقه دخالت مستقیم کنند و نیروی نظامی پیاده کنند اما احتمال دارد که از طریق امکانات دریایی خودشان ناامنی هایی را در تنگه هرمز و یا جای دیگر بوجود بیاورند و حرکات موذیانه ای را انجام دهند که در آن شرایط ما هم با کمال قدرت آمادگی داریم که ان شاالله این بار بصورت قاطعی آمریکا را در دریای عمان و خلیج فارس مدفون کنیم.

محسن رضایی افزود: حرکات اخیر در خاورمیانه نشان داد آمریکا و اعمالش به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند هم در لبنان و هم در ایران بجنگند لذا یک میدان را برای جنگ انتخاب کرده اند و آن ایران است.(4)

 

مثله 19 پاسدار در سیستان

کمیته مرکزی انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: روز جمعه در جریان تعقیب گروهی از اشرار و سوداگران مواد مخدر در منطقه سیستان و بلوچستان 19 تن از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

بر اساس اطلاعیه کمیته مرکزی انقلاب اسلامی این مزدوران جنایتکار به شهادت این سرداران عزیز اسلام اکتفا نکرده و اجساد آنان را مثله کرده، چشمان تعدادی از برادران را از حدقه درآورده و دست ها و پاهای تعدادی را قطع نمودند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 30 اردیبهشت 63، ص 14
2. کیهان، 30 اردیبهشت 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 30 اردیبهشت 63، ص 12
4. جمهوری اسلامی، 30 اردیبهشت 63، ص 12
5. جمهوری اسلامی، 30 اردیبهشت 63، ص 4

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید