خبر فوری

سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، رئیس جمهور افزود: مردم هرمزگان نگهبان تنگه هرمز که دروازه صادرات و واردات ایران عزیز ما بوده است، هستند و در سفر به روسیه، طرح اتصال بندرعباس به مسکو برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز روسیه از دریا به بندرعباس و انتقال از مسیر راه آهن به اروپای شرقی در حال پیگیری است.
روحانی با اشاره به تکمیل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس گفت: امروز فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می‌رسد که یکی از افتخارات صنعت نفت ایران است.
وی افزود: برخی از تجهیزات مورد نیاز این پالایشگاه در کشور‌های مختلف سال‌ها پیش خریداری شده بود، اما به خاطر تحریم‌های ظالمانه در توقیف بود و اگر برجام و رفع تحریم نبود هیچ وقت این پالایشگاه راه اندازی نمی‌شد.
روحانی افزود: بعد از برجام آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیده ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده که در توقیف بود به ایران آمده و اکنون نصب شده است. عهد ما هم در خرداد ۹۲ این بود که راهی را انتخاب کنیم که اموال ایران را حراست کنیم.
رئیس جمهور گفت: بعضی‌ها می‌گویند که چرا این هفته‌ها طرح‌ها افتتاح می‌شود، فکر میکنند افتتاح طرح مانند زدن کلید برق است که با یک کلید زدن طرح افتتاح شود، درحالی که برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس چهار سال در این دولت تلاش شده است.
وی افزود: زمان آغاز بکار این دولت در سال ۹۲، فقط ۴۰ درصد این پالایشگاه ساخته شده بود که بیشتر انبار‌ها و لوله کشی بدون تجهیزات اصلی بود و نه تجهیزات وارد و نه نصب شده بود.
روحانی گفت: این پالایشگاه جزء طرح هایی است که هر هفته شخصا تکمیل آن را از وزیر نفت دنبال می‌کردم و این دولت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای تکمیل آن هزینه کرده است.
رئئیس جمهور افزود: ظرف چند هفته آینده تولید بنزین در پالایشگاه ستاره به ۱۲ میلیون لیتر می‌رسد و ایران نه تن‌ها در تولید بنزین خودکفا می‌شود که تا آخر سال به صادرکننده بنزین نیز تبدیل می‌شود.
روحانی که در جمع مردم بندرعباس گفت: ما با هم در خرداد ۹۲ پای صندوق رای رفتیم تا کشور ما به جای مصرف بنزین آلوده بنزین سالم مصرف کند و در تولید بنزین، کشور به خودکفایی برسد
رئیس جمهور افزود: بندرعباس بار مسئولیت سنگینی برای رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین بر عهده داشت که باید به مردم هرمزگان دست مریزاد گفت.
روحانی گفت: دو هفته اول کاری این دولت در سال ۹۲ دغدغه اصلی تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود، اما امروز ۸ میلیون تن گندم در انبارهای کشور وجود دارد و ایران در سال ۹۵ به صادرکننده گندم تبدیل شد.
وی افزود: این دولت به جای حرف زدن عمل می‌کند و در سه سال و نیم گذشته ذخیره سلاح‌های استراتژیک کشور به اندازه ۱۰ سال قبل از آن بوده است.
رئیس جمهور افزود: بیش از ۷۰۰ هزار خانم در دولت یازدهم شاغل شده اند.
روحانی گفت: با تلاش‌های این دولت، اکنون شیعه و سنی و اقوام مختلف احساس برادری و برابری بیشتری دارند.
رئیس جمهور افزود: با درایت رهبر معظم انقلاب و اتحاد و همبستکی مردم و دولت سایه شوم جنگ و تحریم از سر کشور دور شده است.
روحانی افزود: در این چهار سال تولید گندم ۲۰۵ درصد تولید، میگو ۲۰۹ درصد، صادرات آبزیان ۱۶۰ درصد، تولید فولاد و آهن اسفنجی هرمزگان ۱۴۴ درصد تولید سیمان ۱۰۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهور گفت: این دولت مسیر شفافیت را آغاز کرد و کشورما به دروغ و خرافه برنمی گردد، بلکه ما مسیرمان تعالی ایران عزیز خواهد بود و پیشرفت بدون رفاه و آزادی میسر نخواهد بود.
امروز تمام روستاهای ما با اینترنت با دنیا در ارتباط هستند و امروز ارتباط ایران با جهان برقرار شده است و ما این راه را ادامه خواهیم داد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، امینی پور رئیس ستاد تبلیغاتی روحانی در هرمزگان، قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس و خانم احترامی از فعالین دانشجویی به بیان مطالبات و انتظارات مردم هرمزگان از دولت پرداختند.
در این مراسم بیش از هزار و پانصدر نفر از مردم هرمزگان حضور داشتند.
 سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید