خبر فوری
هرمزبان:در حالی که مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان معتقدند تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه ارتباطی به این صندوق ندارد، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره معتقد است که تخلفات در دو بخش بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان رخ داده است.

تخلفات انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز و روشن است

عضو کمیته تحقیق  تفحص از مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفات صورت گرفته صرفاً مختص به بانک سرمایه است، اظهار داشت: تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز و روشن است و افرادی که در هیئت مدیره صندوق بودند و مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه صندوق مرتکب تخلفاتی شده‌اند.اسداله عباسی افزود:‌ تخلفات در عزل و نصب مدیران و تحمیل برخی وثیقه‌ها به بانک برای اعطای وام به افراد سفارش شده مشخص است، همچنین باید گفت که تخلفات در دو بخش بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است.
عباسی با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته در صندوق در شرکت‌های زیرمجموعه آن بوده است، ادامه داد: صندوق ذخیره در بانک سرمایه 46 درصد سهام دارد بنابراین افرادی را برای دریافت وام و تسهیلات به بانک معرفی کرده است که این افراد بدون ارائه وثایق مطمئن، وام‌های کلان دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، انتصابات به صورت فامیلی بود و افرادی که شایستگی‌های لازم را نداشتند منصوب شدند از سوی دیگر معاملات انجام شده نیز براساس قانون نبوده است، مستندات مربوطه را آماده کرده‌ایم و به صورت مصداقی تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را اعلام خواهیم کرد.عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: ‌به عنوان مثال در شرکت زیرمجموعه صندوق در مازندران، وثیقه‌ای را تعریف و وام دریافت کرده‌اند که ارزش ملکی که به عنوان وثیقه گذاشته شده است یک دهم وام دریافتی هم نبوده است.عباسی خاطرنشان کرد:‌ فرصت 6 ماه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان رو به اتمام است اما دو ماه دیگر تمدید شده و تا اواخر خرداد جمع‌بندی لازم را اعلام خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید