دولت معوقات ٦ ماه گذشته معلمان را نداد/ جیب های خالی در نوروز!

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جامعه فرهنگیان سرشار از افرادی فرهیخته و انسان هایی صبور و با انگیزه است که در حال آموزش و ساختن نسل آینده کشور هستند.
اما موانع بسیار زیادی بر سر راه این کار وجود دارد و به هر دلیلی اگر در آینده با مشکلاتی در حوزه آموزش مواجه باشیم، به قصور در روزهای کنونی باز میگردد.
یکی از دغدغه های همیشگی معلمان موضوع معیشتی و از همه مهمتر أرج و قربی است که در جامعه دارند و با بی توجهی این موضوع کم رنگ تر می شود.
معلمان از مهر ماه سال ١٣٩٥ تا پایان اسفندماه حق التدریس (اضافه کار) خود را دریافت نکردند، این در حالی است که تمام سازمان ها و ادارات در پایان هر ماه اضافه کار همان ماه را به حساب کارکنان خود واریز می کند.
از چند ماه پیش مسئولان آموزش و پرورش به دفعات از پرداخت به موقع معوقات فرهنگیان سخن گفتند و حتی در یک مورد، وزیر آموزش و پرورش به اشتباه از پرداخت معوقات فرهنگیان تا پایان بهمن ماه خبر داده بود که این موضوع صحت نداشت.
تا روزهای و دقایق پایانی سال گذشته معلمان در انتظار دریافت حقوق حقه خود بودند که می بایست چندین ماه قبل به آنها پرداخت می شد که در نهایت سال ٩٥ به اتمام رسید و این معوقات پرداخت نشد.
حق التدریس، حق شاهد، حق الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت و بسیاری معوقه که سالهاست به معلمان پرداخت نشده و فرهنگیان هم با توجه به نجابتی که دارند، دم نمی زنند.
بر اساس گزارشی، کشور سنگاپور به این دلیل پیشرفت محسوس و قابل توجه ای در سالهای گذشته پیدا کرد که به موضوع مدارس و معلمان توجه ویژه شد تا نسل آینده آن کشور به خوبی ساخته شد.
حال با توجه به اینکه اکنون حقوق حقه خود معلمان پرداخت نمی شود، چه انتظاری از ساختن نسل آینده باید داشت.
امیدواریم توجه به معلمان بیشتر از پیش مورد عنایت قرار گیرد تا نسل آینده کشورمان به خوبی ساخته شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید