خبر فوری

اعمال تخفیف ۵۰درصدی برای رونق ترانشیب کالا در بنادر کوچک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد سعید نژاد که به بنادر شرق هرمزگان سفر کرده در روز نخست بازدیدهای میدانی خود از بندر جاسک پایتخت طلایی سواحل مکران بازدید کرد در حاشیه این بازدید لایروبی حوضچه بندر جاسک و استقرار شناور ناجی را از جمله اقدامات مطلوب سازمان بنادر در راستای رونق تجارت دریایی این شهرستان ساحلی دانست.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به شعار سال ٩٦ به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال، گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری، این سازمان در بعد اشتغال برای رونق معیشت ساحل نشینان توسعه دریا محور را در دستور کار قرار داده تا بتواند همچون گذشته فعالیتهای توسعه سواحل مکران را با شتاب بیشتری تداوم بخشد.

سعید نژاد توسعه گردشگری دریایی را به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم سازمانی برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و اظهارداشت: در منطقه شرق هرمزگان جاذبه های گردشگری زیبایی همچون تالاب آذینی و… وجود دارد که امکانات ایمنی لازم بهمراه آموزش خدمه شناورها و استقرار غواص و همیاران ناجی فراهم شده تا هموطنان از تجربه سیر دریایی ایمن در سواحل مکران بهرمند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه های بندری و حقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالابین بنادر بزرگ همچون بندر شهید رجایی و بنادر کوچک کشور سخن گفت.

سعید نژاد در بخش پایانی بازدید خود از شهرستان جاسک از برج سیاه و سفید به عنوان نماد تاریخی ایمنی دریانوردی در سواحل مکران دیدن کرد.

شایان ذکر است بازدید از تالاب بین المللی خور آذینی، بندر چند منظوره سیریک، بندر تیاب و همچنین بررسی میدانی نحوه خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در بنادر سه گانه شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و هرمز از جمله برنامه های پیش بینی شده روز دوم سفر مدیر عامل سازمان بنادر ودریا نوردی به استان هرمزگان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید