خبر فوری

جلوگیری ازتردد خودروهای حامل گوشت مرغ ازاستان‌های همجوار به استان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، محمد جانباز آنفلوانزای فوق حاد مرغی را یکی از بیماری‌های خطرناک با منشأ پرندگان و یک بیماری مشترک در میان انسان‌ها و حیوانات عنوان‌کرد و اظهار داشت: اخیرا این آنفلوانزای فوق حاد در برخی از کشورها از جمله ایران شیوع پیدا کرده و مبارزه با آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکثر استان‌های کشور درگیر ویروس آنفلوانزای فوق حاد مرغی هستند بیان‌ داشت: به دلیل ورود پرندگان مهاجر به کشور، 20 استان کشور درگیر این ویروس هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد مرغی در مرغداری‌های کشور خبرداد و گفت: استان‌های فارس، کرمان (جیرفت)، یزد، اصفهان و چهار محال و بختیاری با این موضوع مواجه هستند.

جانباز گفت: با بررسی‌های انجام شده تاکنون هیچ‌گونه نشانه‌ای از این بیماری در هرمزگان مشاهده نشده است.

وی ابراز داشت: خودروهای حامل مرغ به استان‌های دیگر، لاشه آلوده و کارگران می‌توانند به‌عنوان ناقل بیماری به استان باشند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه  به دلیل همجواری با استان‌های فارس و کرمان نیاز است اقدامات پیشگیرانه درسطح استان انجام شود گفت:  باید با برنامه‌ریزی مناسب از تردد خودروهای حامل گوشت مرغ  از استانهای فارس و کرمان به استان جلوگیری شود.

جانباز یکی دیگر از عوامل انتقال بیماری آنفلوانزای را مراکز فروش پرندگان برشمرد و تاکیدکرد: باید پرنده‌فروشی‌های کارگزاری بندرعباس و پنجشنبه بازار شهرستان میناب به‌طور موقت تعطیل شوند. تعطیلی موقت پرنده‌فروشی‌های کارگزاری بندرعباس و پنجشنبه بازار شهرستان میناب نیاز به تصمیمات استانی از سوی استانداری و مسئولان ذی‌ربط است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید