خبر فوری

آموزش 40 بانوی قالیباف در ریگان

محمد مطهری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در ریگان اظهار داشت: با اختصاص چهار دار قالی در قالب کارگاه قالیبافی که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، طرح آموزش به زنان قالیباف در شهرستان ریگان به عنوان الگو در سطح استان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح با همکاری فنی و حرفه‌ای، اداره عشایری و کمیته امداد امام خمینی در روستاهای محروم شهرستان ریگان اجرا شده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان با اشاره به اینکه 40 بانوی قالیباف در ریگان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، ابراز داشت: این افراد بعد از اتمام دوره آموزشی، تسهیلاتی برای اجرای کار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و همچنین قالی تولیدی آنها خریداری می‌شود.

مطهری‌نیا با اشاره به اینکه امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از 100 نفر آموزش قالیبافی می‌بینند، بیان داشت: این طرح در روستاهای محروم شهرستان ریگان انجام می‌شود.

وی گفت: در گذشته صنعت قالیبافی در این روستاها از رونق خاصی برخوردار بوده است، اما به دلیل حمایت نشدن‌ این طرح رو به فراموشی سپرده شد و مجددا در این منطقه احیا می‌شود‌.

مطهری‌نیا تصریح کرد: تمام آموزش بانوان به صورت رایگان و با حضور اساتید مجرب در این زمینه است.

معاون فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: به زودی بر تعداد دارهای قالی در این روستاها برای آموزش بانوان افزوده می‌شود.

وی ابراز داشت: شهرستان ریگان در شرق استان کرمان، پایلوت اقتصاد مقاومتی بوده و یکی از طرح‌های پیشنهادی اجرای طرح آموزش قالیبافی در این روستاهاست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان و در فاصله 285 کیلومتری تا مرکز کرمان قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید