خبر فوری

امکان استخرهای آبزی‌پروری در ۸ هزار حلقه چاه هرمزگان وجود دارد

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: هشت هزار چاه کشاورزی در این استان وجود دارد که می‌توان قبل از انتقال آب از آن‌ها به باغ‌ها و مزارع، استخرهایی برای پرورش آبزیان ایجاد کرد.

فریدون همتی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان افزود: تاکنون ۶۳ نمونه از این کار انجام شده که طبق برآورد صورت گرفته هر کدام از این استخرها می‌تواند سالیانه به ارزش یک میلیارد ریال تولید ماهی داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم تشویق روستاییان برای مشارکت در بهره برداری از این ظرفیت آبزی خ، بیان داشت: سازمان جهادکشاورزی وشیلات باید آموزش لازم جهت ترویج این کار را در روستاها داشته باشند تا مردم و کشاورزان  مشارکت کنند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: با استفاده از عوامل مختلف تولید، می‌توان ضمن افزایش بهره‌وری و درآمدزایی برای مردم، ایجاد اشتغال جدید برای جوانان را محقق کرد.
شناسایی زمین‌های مستعد برای کشاورزی در هرمزگان
همتی همچنین در این نشست بر لزوم ارتقای بهره‌وری واحدهای فعال کشاورزی، شناسایی استعدادهای جدید، برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و در مدار تولید قرار گرفتن آن‌ها در راستای ایجاد اشتغال جدید و افزایش تولید، ارتقای ارزش افزوده و درآمدزایی برای مردم هرمزگان تاکید کرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: در شهرستان جاسک ۲۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی و ایجاد گلخانه شناسایی شده که می‌توان با تخصیص آب از سد جگین آن را به مرحله تولید رساند.
وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در راه اندازی و بهره برداری از مجموعه عظیم ۲۰ هزار هکتاری کشاورزی در جاسک، گفت: علاوه بر شهرستان جاسک در شهرستان‌های بشاگرد و سیریک نیز استعداد و ظرفیت برای کشاورزی وجود دارد که باید برای آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
همتی تصریح کرد: در شهرستان حاجی آباد نیز در کنار خط انتقال آب از آب شیرین کن بندرعباس، زمین‌های مستعد برای کشاورزی وجود دارد که در گام نخست، ۲  هزار هکتار شناسایی شده و مطالعات برای پهنه بندی باید بر روی آن‌ها صورت گیرد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: زیرساخت‌های مناسب در این منطقه از جمله تخصیص آب از خط انتقال آب شیرین کن وجود دارد و طبق برآوردها در این منطقه از شهرستان حاجی آباد امکان ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی با تبدیل آن به منطقه بزرگ گلخانه‌ای و ایجاد صنایع تبدیلی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای  هرمزگان و سازمان‌های جهادکشاورزی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید به سرعت مطالعات بر روی این طرح را آغاز کنند و مرحله نخست آن با جذب سرمایه‌گذاران اجرایی شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید