خبر فوری

شهردار بندرعباس نسبت به حادثه تخریب منزل مسکونی شفاف سازی کند

هرمزبان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: شهردار بندرعباس باید نسبت به تخریب منزل مسکونی سرپرست خانوار در محله کوی ۲۲بهمن از طریق رسانه ها شفاف سازی کند

سعید ناجی جمعه شب در بیست و هفتمین نشست شورای اطلاع رسانی هرمزگان افزود: نحوه برخورد و تخریب منزل این زن از سوی ماموران خوب نبوده و برخی مشکلات بوجود آورد ولی بهتر است شهرداری دراین گونه موارد بیشتر دقت کند که احساسات مردم جریحه دار نشود و از سوی دیگر هم نباید زمینه برای اجرا نشدن برخورد با تخلف فراهم شود.

وی ادامه داد: آستانه تحمل مردم در برابر مشکلات کم شده و اینگونه حوادث می تواند احساسات مردم را جریحه دار کند لذا شهرداری می تواند گزارشی از برخوردهایی که تاکنون با تخلف ها و ساخت و سازهای غیر مجاز به مردم اعلام کند.

وی تصریح کرد: اجازه بدهیم موضوع از سوی نهادهای خاص و متولی کار دنبال شود و هراداره و شخصی در جای اداره دیگری قول و وعده ندهد و کمتر به این موضوع دامن زده شود زیرا قضیه آنقدر نباید بزرگ کرد.

دراین نشست اعضای شورای اطلاع رسانی هریک پیشنهادهایی در خصوص مدیریت اخبار حوادث بویژه در قضیه حادثه تخریب منزل مسکونی زن سرپرست خانوار محله ۲۲بهمن ارایه کردند ومقرر شد شهردار بندرعباس در اسرع وقت بطور دقیق موضوع را بارسانه ها در میان بگذارد.

شهرداری بندرعباس روز چهارشنبه با خبر شد که فردی در کوچه ثارالله محله ۲۲بهمن در ورودی آبراه( خور) اقدام به ساخت یک خانه مسکونی کم دوام در مسیر سیلاب کرده بود لذا برای برخورد با آن ماموران سد معبر این آلونک را تخریب کردند.

طبق اعلام مسوولان شهرداری بندرعباس ،تخریب این بنا که علاوه بر اینکه در مسیر رودخانه و سیلاب قرار داشت بدون مجوز قانونی و معیارهای ساخت یک واحد مسکونی بود از همین رو شهرداری براساس مجوز واختیارهایی که داشت با آن برخورد کرد که این اقدام آنها واکنش های در شبکه های اجتماعی و سپس مسوولان را در پی داشت.

زمانی که این حادثه رخ داد شبکه های اجتماعی فیلمی از تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و آن را به صورت گسترده  بازتاب دادند ، این اقدام عکس العمل های مختلفی در پی داشت تا جایی که برخی ازاین گروهها خواستار استعفای شهردار شدند.

شهرداری بندرعباس بدنبال این واکنش ها در پیامی اعلام کرد: منزل این زن در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است.

در ادامه این پیام ذکر شده بود که پیش از این ، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شد که محل را ترک کنند چرا که وی در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بود.

بر اساس این متن با دستور شهردار، تکلیف شد  که علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

 این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرده بود که  با ۱۷درصد سوختگی در بیمارستان  شهید محمدی بستری شد.

درجریان این حادثه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد هم به محل رفتند و متوجه شدند این خانواده بدنبال ترک سرپرست خانوار به دلایل نامعلوم چند سال در خانه پدر شوهر خود زندگی می کردند و از لحاظ معیشتی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند ، کمک های بهزیستی هم کفاف زندگی آنها را نمی کرد.

این خانواده با توجه به نداشتن سرپناه چندی قبل در جوار منزل پدر شوهر خود و در بستر رودخانه و مسیل اقدام به ساخت فوری و غیر اصولی یک اتاقک بلوکی کرده بودند که پس از اطلاع شهرداری آن را غیر مجاز شناخت وتخریب کرد.

این حادثه همان شب جنبه قضایی هم پیدا کرد که با ورود مجتبی قهرمانی دادستان عمومی وانقلاب بندرعباس به آن ،دستور تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان داده شد ،وی اعلام کرد که چگونگی رویداد در دست بررسی است و به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

رییس کل دادگستری و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ظرف پنجشنبه شب و جمعه برای دلجویی از این بانو در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از وی عیادت کردند و قول رسیدگی به امور قضایی و مسکن  را دادند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید