خبر فوری

عالم اهل سنتی که کتاب صحیفه سجادیه را از خود جدا نمی‌کند

به گزارش هرمزبان،علی علامه‌زاده ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع) با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این کنگره اظهار کرد: امسال ششمین سالی است که ما به دنبال برگزاری کنگره امام سجاد(ع) هستیم و این کنگره در پنج سال گذشته به صورت منظم و مفید برگزار شد.‌

دبیر کنگره امام سجاد(ع) در خصوص سابقه این کنگره تصریح کرد:‌ هفت سال پیش ستاد عالی کانون‌های مساجد و شورای فرهنگ عمومی کشور طرحی دادند که هر کدام از استان‌های کشور کنگره‌ای را برای بزرگداشت یکی از ائمه معصومین(ع) برگزار کنند، براین اساس کنگره امام سجاد(ع) به صورت بین‌المللی طی سال‌های اخیر در استان هرمزگان برگزار شد.

وی افزود:‌ در کنگره امام سجاد(ع) فراخوان مقالات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی داده می‌شود و سپس کمیته علمی با حضور اساتید دانشگاه و حوزه و به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین لبخندان،‌ این مقالات را مورد بررسی قرار می‌دهند تا اینکه از مقالات برتر در کنگره امام سجاد(ع) تقدیر شود.

علامه‌زاده با اشاره به بافت جمعیتی استان هرمزگان اظهار کرد:‌ این استان یک بافت مذهبی شیعه و سنی دارد و یکی از دلایل انتخاب عنوان امام سجاد(ع)‌ برای برگزاری کنگره در استان هرمزگان همین بافت جمعیتی این استان است،‌ کنگره امام سجاد(ع) مورد استقبال بسیار زیاد اهل سنت استان هرمزگان قرار گرفته است.

دبیر کنگره امام سجاد(ع) با تاکید بر تأثیر این کنگره بر اهل سنت ادامه داد: یکی از ائمه جمعه اهل سنت استان هرمزگان در این کنگره گفت که من تاکنون کتاب صحیفه سجادیه را ندیدم، اما از امروز این نیت را دارم که این کتاب را از خودم جدا نکنم، البته در کنگره امام سجاد(ع)‌ مسیحیانی از لبنان هم شرکت کردند،‌ همچنین ما میزبان علمای اهل سنت از سوریه و لبنان در این کنگره بودیم، شیعیان غیرایرانی از کشورهایی همچون عمان و عراق هم در کنگره امام سجاد(ع) شرکت کردند.

وی در خصوص خروجی کنگره امام سجاد(ع) تصریح کرد: حاصل چند سال برگزاری این کنگره‌ در قالب کتابی به نام سجاده خورشید در هفت جلد چاپ شد که در این کتاب سخنرانی‌ها و مقالات کنگره موجود است،‌ همچنین در حاشیه کنگره امام سجاد(ع) ما سالانه چهارصد جوان از استان هرمزگان را برای شرکت در کارگاه معرفتی به استان قم می‌آوریم که تاکنون در این قالب دو هزار جوان استان هرمزگان به شهر قم آمدند.

علامه‌زاده با اشاره به کارگاه سفیران ولایت اظهار کرد:‌ جوانان استان هرمزگان در این کارگاه که با موضوع امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه در قم برگزار می‌شود،‌ شرکت می‌کنند و برگزاری کارگاه سفیران ولایت اثر زیادی بر روی جوانان استان هرمزگان گذاشته است.

دبیر کنگره امام سجاد(ع) با تاکید بر جوان بودن استان هرمزگان تصریح کرد:‌ این استان یک استان جوان است و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های زیادی در استان هرمزگان وجود دارد،‌ ما در این استان بیش از صد هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف داریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از دلایل موفقیت ما در برگزاری کنگره امام سجاد(ع) جوانان بودند، البته برگزاری این کنگره کاری ناچیز در برابر عظمت امام سجاد(ع) است،‌ اما این توان ما بود، امسال برنامه ویژه‌ای هم داریم که کنگره امام سجاد(ع) را همزمان با شهر بندرعباس در کشورهای هندوراس،‌ میانمار و کلمبیا برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید