خبر فوری

حمایت از فعالیت‌های پرورش میگو با هدف اشتغالزایی در هرمزگان

به گزارش هرمزبان، علی رئوفی در دومین جلسه کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد اقتصادی در جامعه است.

وی تصریح کرد: قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه پیش شرط و الزام تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و به ویژه استان هرمزگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اهدافی چون کاهش وابستگی‌ها به خارج ‌و تاکید بر مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی را دنبال می‌کند.

رئوفی به تشریح اقدمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدا تاکنون پرداخت و بیان کرد: از ابتدای فعالیت این ستاد تاکنون 97 پروژه اقتصاد مقاومتی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده تا در استان عملیاتی شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی‌، صنعت‌، معدن و تجارت‌، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توزیع برق از دستگاه‌هایی اجرایی هستند که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت عملیاتی شدن به آنها واگذار شده ‌و تحقق این پروژه‌ها از سوی دستگاه‌های مذکور در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ادامه به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره و اظهار کرد: تاکنون این ستاد 9 جلسه با 17 دستور تشکیل داده که 45 مصوبه را برای تحقق گفتمان و اهداف اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان در پی داشته است.

رئوفی اضافه کرد: افزایش تولید فولاد استان از یک میلیون و 800 هزار تن ‌به سه میلیون تن در سال 95 با بهره‌برداری کارخانه ‌فولاد کاوه جنوب کیش ‌از دیگر اقدمات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است.

وی یادآور شد: صرفه جویی روزانه چهار میلیارد تومان و هزار و 440 میلیارد تومانی سالیانه با اجرای طرح گاز سوز کردن نیروگاه حرارتی بندرعباس در کمتر از یک ماه ‌به جای سوخت مازوت از دیگر اقدماتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده ‌و این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای غرب بندرعباس داشته است.

رئوفی خاطرنشان کرد: ‌پیگیری و رفع مشکلات تامین برق‌، نقدینگی ‌و بیمه مجتمع تولیدی فولاد جنوب که عملا غیرفعال ‌بود ‌که ‌با فعال شدن ‌آن برای‌ 120 نفر در استان اشتغالزایی ‌شد، از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در سال جاری بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید