خبر فوری

انتقاد حجت الاسلام عبادی زاده از وضعیت اطلاع‌رسانی دستگاههای دولتی در حضور رییس جمهور

هرمزبان –نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دستگاه‌های دولتی هرمزگان از نظر اطلاع‌رسانی در وضعیت مطلوبی نیستند و ارتباط مدیران هرمزگانی با مردم باید از وضعیت فعلی بهتر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، عصر امروز (سیزدهم بهمن‌ماه)، در شورای اداری استان هرمزگان که با حضور سید ابراهیم رئیس جمهور ایران در سالن اجتماعات ندسا برگزار شد، ضمن بیان تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دولت در حال ارائه خدمات گسترده‌ای به مردم است که متاسفانه به خوبی به جامعه منتقل نمی‌شود. دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از نظر اطلاع‌رسانی از عملکرد خود در وضعیت مطلوبی نیستند که این مسئله باید از طریق تقویت ارتباط مدیران با مردم و اطلاع‌رسانی صحیح برطرف شود.

وی با بیان این نکته که ارتباط مدیران دولتی استان هرمزگان با مردم باید بهتر و بیشتر از وضعیت موجود باشد، خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط مسئولین با مردم باعث جلب مشارکت اجتماعی و تسهیل فرایند تحقق اهداف دولت خواهد شد که بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فرهنگ را زیربنای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در وهله اول یک انقلاب فرهنگی بود و اولویت فرهنگ در انقلاب اسلامی مشهود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، اولویت قرار دادن موضوع فرهنگ در تخصیص منابع را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: بخش اعظمی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریاپایه معطوف به حوزه فرهنگ است. اینکه ایشان تاکید می‌کنند باید اقتصاد دریاپایه به فرهنگ عمومی مردم ساحل‌نشین تبدیل شود نشان دهنده اهمیت فعالیت در این زمینه است.

وی، با بیان اینکه استان‌ها باید در قالب یک برنامه و راهبرد برنامه‌های فرهنگی خود را پیش ببرند، گفت: برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان تدوین شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است. تمام مقدمات اولیه اجرایی این سند از جمله تقسیم وظایف دستگاه‌ها، آگاه‌سازی دستگاه‌ها از فرایند اجرای سند، همگرایی سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌‌های مرجع و … انجام شده است و منتظر تامین بودجه این سند از سوی دولت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مناطق آزاد را به شرط اتخاذ تصمیمات مناسب، یک ظرفیت برای تمام کشور دانست و اظهار کرد: مردم استان هرمزگان مانند استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان مطالبه تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در سرزمین اصلی هرمزگان را دارند که امیدوارم با طرح موضوع در هیات دولت مقدمات تحقق این امر فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نقش‌آفرینی در کادر مدیریتی استان هرمزگان را یکی از مطالبات جدی جوانان هرمزگان دانست و تشریح کرد: حضور جوانان استان هرمزگان باید در لایه‌های مختلف مدیریتی صنایع مستقر در هرمزگان افزایش یابد و از حضور مدیران پروازی جلوگیری شود.

وی، استفاده از جوانان در حکمرانی کشور را باعث افزایش امید در جامعه دانست و افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت عظیم نیروی انسانی است که در استفاده از آن‌ها می‌تواند نقش مهمی را در کشور ایفا کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید