خبر فوری

استاندار هرمزگان: افزایش سهم استان از مازاد در آمدهای مصوب می‌تواند راه‌گشای مشکلات دیرینه شود

هرمزبان –استاندار هرمزگان گفت: افزایش سهم هرمزگان از مازاد در آمدهای مصوب می‌تواند راه‌گشای مشکلات دیرینه شود.

مهدی دوستی عصر امروز (سیزدهم بهمن‌ماه) در شورای اداری استان که به ریاست رییس جمهور برگزار شد با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در ۲ سال گذشته، افزود: تامین ۱۲۱ درصدی زمین نهضت ملی مسکن (بیش از تعهد) ، بهره‌برداری از ۳۰۵ تخت بیمارستانی جدید، افزایش تولید ماهی در قفس از چهار هزار و ۲۰۰ تن به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن، برقراری مجدد صید در اقیانوس بخشی از کارهای انجام شده است.

وی ادامه داد: افزایش ۸۵ درصدی کشت گلخانه‌ای، احیا، نوسازی و تجهیز سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای خطوط انتقال آب، تخصیص ۱۲هزار میلیارد ریال به بخش درمان و بازگشایی ۸۸۳کیلومتر مسیر روستایی بخش دیگری از عملکرد دولت سیزدهم در هرمزگان است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی نیروگاه برق لارک، ایجاد پنجمین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، کاشت پنج میلیون اصله نهال، ساخت ۱۱۵ سازه آبخیزداری، جذب سرمایه و بهبود محیط سرمایه گذاری نیز از موارد مهم و در حال اجراست.

استاندار هرمزگان کاهش نرخ بیکاری از ۱۵ و هشت دهم به ۱۱ و نیم درصد و کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال را از دیگر دستاوردها اعلام کرد.

دوستی اضافه کرد: در فاصله سفر اول و دوم رییس جمهور ۶۱۰ واحد راکد تولیدی احیا شد و حساب‌های بانکی برخی صنایع به استان برگردانده شد و با برنامه ریزی رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رتبه نخست تکمیل طرح های سرمایه گذاری به هرمزگان رسید.در فاصله سفر اول و دوم رییس جمهور ۶۱۰ واحد راکد تولیدی احیا شد و حساب‌های بانکی برخی صنایع به استان برگردانده شد و با برنامه ریزی رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رتبه نخست تکمیل طرح های سرمایه گذاری به هرمزگان رسید.

وی افزایش تولید هیدروکربن‌های سنگین و سبک از ۶میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۹میلیون تن، آغاز طرح کُک سازی ، راه‌اندازی فاز سوم بندرشهید رجایی به ظرفیت بیش از یک میلیون تی ای یو کانتینر و ساماندهی صدور مجوز برای صیادان در کنار بازسازی سه زیستگاه آبزیان را به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان از صدور اسناد مالکیت مردم به میزان ۶۸هزار هکتار و افزایش ظرفیت‌های گردشگری دریایی و اقامتی و انجام طرح های عمرانی در ۱۰محور به عنوان دیگر کارهای انجام شده نام برد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ۱۲۴ مصوبه سفر قبل اجرا شده و به پایان رسیده و ۴۵ مصوبه نیز در حال اجراست.

استاندار هرمزگان افزایش سهم استان از مازاد درآمد و اختصاص سهم از درآمدهای پارس جنوبی را مشکل گشای بسیاری از مشکلات عمرانی و توسعه ای و خدماتی هرمزگان داست و خواستار توجه و تدبیر ویژه رییس جمهور در این زمینه شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید