خبر فوری

وزیر آموزش و پرورش: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستان های بشاگرد

هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش در جمع مردم خونگرم شهرستان بشاگرد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در بین مردم بشاگرد به همراه محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن اشاره به در اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد بیان کرد: به زودی دو هنرستان فنی و حرفه ای شبانه روزی دخترانه و پسرانه در بشاگرد ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: بیشترین دانش آموزان مدارس شبانه روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد ولی متاسفانه در دوره های گذشته نسبت به مدارس شبانه روزی بی مهریهای زیادی شده است و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستانها را دو و نیم برابر افزایش دادیم ولی بازهم این سرانه کم و جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست که در آینده ای نزدیک به سرانه اختصاصی مدارس شبانه روزی اضافه خواهیم داد.

صحرایی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستانهای بشاگرد خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبار در بهمن ماه تخصص خواهد یافت و هنرستانهای بشاگرد تجهیز خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره وجود مدارس فرسوده در بشاگرد گفت: بسیاری از ساختمانهای مدارس بشاگرد مقاوم نیستند و در قالب طرح شهید عجمیان در دولت سیزدهم با همراهی گروههای جهادی این مراکز را بهسازی و نوسازی خواهیم کرد.

این مقام مسوول با اشاره به فاصله زیاد مدارس بشاگرد تا مراکز درمانی گفت: برای هیچ مدرسه ای در هیچ جای کشور وسیله نقلیه پیش بینی نشده است ولی این قول را خواهم داد که برای مدارس بشاگرد این امر مهم در اولویت قرار گیرد.

صحرایی بیان کرد: در دولت سیزدهم تمامی پروژه های نیمه تمام مدارس تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و یکی از اولویت های اصلی تکمیل پروژه هایی است که در دولت قبل ناتمام رها شده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: محرومیت زدایی و ایجاد عدالت در دستور کار ویژه دولت سیزدهم قرار دارد و افتتاح یک پنجم از پروژه های اموزشی کل کشور در هرمزگان گواهی روشن بر این امر است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید