خبر فوری

بازسازی مسجد منبران جغین در دستور کار هیات امنای مسجد است

هرمزبان – سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت: هیات امنای مسجد منبران جغین برنامه بازسازی این مسجد را در دستور کار داشتند و هم اکنون دستورات لازم برای پیگیری موضوع به اداره اوقاف و امور خیریه داده شده است.

حامد آزادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان در پاسخ به گزارش تخریب حسینیه ۳۰۰ ساله در رودان اظهار داشت: وجهه تاریخی هر بنایی را میراث فرهنگی و گردشگری مشخص می نماید که در خصوص این بنای هیچ سندی از ثبت تاریخی مسجد منبران جغین در دست نیست.

وی افزود بنای مسجد منبران جغین قدیمی و در معرض تخریب بود که به همین شکل همچنان محل اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله تعزیه نیز بوده است.

آزادی بیان داشت: برای این مسجد چندی پیش هیات  امنایی تشکیل شده که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هم به تأیید رسیده اند و احکام آنها نیز صادره شده است.

وی تصریح کرد: هیات امنا، برنامه بازسازی مسجد را با کمک خیرین داشته اند که آنرا هم به اطلاع تمامی نهادها و ادارات مربوطه از جمله بخشداری، فرمانداری، اوقاف و امور خیریه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان رسانده بودند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان اضافه کرد: بنا بر هماهنگی های صورت گرفته عملیات بازسازی مسجد عملا آغاز شده و خیر نیز پای کار آمده تا بنا قدیمی که کاملا فرسوده بود، بازسازی کند تا خیال نمازگزارن و اهالی که همواره در خطر ریزش آن بودند، آسوده شود.

وی خاطر نشان کرد: متولی این مسجد اوقاف و امور خیریه است و قطعا هرگونه تصمیم گیری در قبال آن نیز به این اداره بر می گردد و بر همین اساس هم دستورات لازم به اداره اوقاف شهرستان برای پیگیری این موضوع و اجرای صحیح، اصولی و قانونی بنای مسجد داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید