خبر فوری

انجام نخستین ردیابی آنلاین آفت قرنطینه ای برگخوار پاییزه در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ حمید دولتی در این باره گفت: با عنایت به سیاستهای کلی سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص بکارگیری تکنولوژی های نو، بویژه ظرفیت های اینترنت و تجهیزات مربوطه در ردیابی و کنترل عوامل خسارتزای گیاهی، اولین ردیابی آنلاین آفت قرنطینه ای برگخوار پاییزه در استان هرمزگان توسط سامانه « FAMEWS»(سازمان خوار و بار جهانی FAO)  در شهرستانهای بستک و بندر خمیر انجام شد.

 وی اضافه کرد: این آفت از جمله آفات قرنطینه ای کشور محسوب می شود که به دامنه وسیعی از محصولات بخصوص ذرت و انواع صیفی جات خسارت میزند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده توسط فائو در حال حاضر حضور آفت در دو کشور هند و یمن در قاره آسیا مسجل شده و ردیابی و رصد فرمونی و مشاهده این آفت در دستور کار تمام مدیریت های حفظ نباتات کشور قرار گرفته است.

دولتی افزود: ردیابی ملخ صحرایی نیز از دیگر اقدامات مربوط به مدیریت حفظ نباتات است که بصورت آنلاین و بوسیله دستگاه ایلوکاست و تحت نظارت FAO در منطقه شرق استان در شهرستان جاسک انجام می گیرد.

شایان ذکر است نخستین جلسه فنی مربوط به شبکه های مراقبت بصورت پایلوت با حضور مدیر حفظ نباتات استان بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان بستک آغاز شده است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید