خبر فوری

وضعیت فرهنگی قشم در دوران‌های قبل و بعد از اسلام در کتاب «لافت،گنجینه پنهان خلیج‌فارس» بررسی شد

هرمزبان – احمد سفاری نویسنده هرمزگانی گفت: وضعیت فرهنگی قشم در دوران‌های قبل و بعد از اسلام در کتاب «لافت،گنجینه پنهان خلیج‌فارس» بررسی شد.

 

احمد سفاری، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رونمایی از کتاب «لافت، گنجینه پنهان خلیج‌فارس»، اظهار کرد: امروز آئین رونمایی از کتاب اینجانب به همت جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد و با استقبال خوب معاونین و کارکنان این مجموعه روبرو شد.

وی عنوان کرد: در این کتاب سعی کرده‌ام اسناد تاریخی مرتبط با خلیج‌فارس را بررسی کنم و به صورت ویژه روی جزیره قشم متمرکز شده‌ام.

این نویسنده هرمزگان با ذکر این نکته که ۲۰ سال گذشته نوشتن کتاب «لافت، گنجینه پنهان خلیج‌فارس» را آغاز کردم، بیان کرد: بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی جزیره قشم در دوران پیش از اسلام و پس از اسلام، بررسی آداب و رسوم مردم قشم و همچنین بررسی میراث ناملموس این منطقه در کتاب فوق دیده شده است.

وی با اشاره به این نکته که فرهنگ دریانوردی با مردم جزیره قشم عجین شده است، خاطرنشان کرد: دریانوردی اقیانوسی و دریانوردی خلیج‌فارس به صورت مفصل و تاریخی در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته و در این راه اسناد تاریخی و تاریخ شفاهی منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

این نویسنده هرمزگانی افزود: به دلیل اینکه تا کنون موضوعات مطرح شده در کتاب تا پیش از این به صورت جدی مطرح نشده بود اسم این کتاب را گنجینه پنهان گذاشتم. هدف اصلی من نیز ایجاد یک منبع و مرجع معتبر برای علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه خلیج‌فارس و جزیره قشم بود.

سفاری با بیان این نکته که این کتاب دارای ۳جلد خواهد بود، مطرح کرد: جلد دوم کتاب به صورت تخصصی به بررسی هویت دریانوردی در منطقه می‌پردازد و ابعاد پنهان تاریخ هرمزگان را آشکار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید