خبر فوری

عبدالله صادقی: صلاحیت ۱۰ نفر از ۱۹۹ نفر برای ورود به کارزار انتخاباتی احراز نشده است

هرمزبان – عبدالله صادقی  رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان هرمزگان گفت: صلاحیت ۱۰ نفر از ۱۹۹ نفر برای ورود به کارزار انتخاباتی احراز نشد.

 

عبدالله صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه از سوی هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان به داوطلبان اعلام می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که در این مرحله نتایج نهایی و قطعی اعلام می‌شود، عنوان کرد: افرادی که موفق به کسب تائید صلاحیت می‌شوند می‌توانند در اتخابات پیش رو شرکت کنند و افرادی که صلاحیت آن‌ها نیز احراز نشده است می‌توانند بر اساس قانون و در بازه زمانی ۱۷ الی ۱۹ دی‌ماه از طری سایت keshvat.moi.ir اقدام به ثبت اعتراض کنند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان هرمزگان بیان کرد: بلافاصله پس از ثبت اعتراض از سوی افراد، فرایند رسیدگی به اعتراضات از ۲۰ دی‌ماه آغاز می‌شود و نتایج بررسی اعتراضات نیز پس از گذشت یک ماه یعنی در تاریخ یکم اسفند ماه به داوطلب اعلام می‌شود.

صادقی با اشاره به مهلت هفت روزه تبلیغات انتخابات، بیان کرد: این زمان از تاریخ سوم اسفندماه آغاز می‌شود و تا نهم اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با ذکر این نکته که شورای نگهبان هیچ تفاوتی میان داوطلبان قادل نیست، خاطرنشان کرد: امسال از میان ۱۹۹ نفر داوطلب نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۱۰ نفر برای ورود به کارزار انتخاباتی احراز نشده است و فرایند بررسی همچنان ادامه دارد و افرادی نیز برای انجام مصاحبه و رفع ابهاد به دفتر شورای نگهبان نیز دعوت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید