خبر فوری
آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی سردار شهید علی حاجبی بندرعباس برگزار شد

آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی سردار شهید علی حاجبی بندرعباس برگزار شد

هرمزبان – با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی سردار شهید علی حاجبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری شبستان، طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، جمعی مدیران و ایثارگران استان هرمزگان، آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدسِ شهر بندرعباس، مزین به نام سردار شهید حاج علی حاجبی برگزار شد.

این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قرار است در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان ساخته شود.

استاندار هرمزگان، در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام، با اشاره به نقش رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: هر چه زمان می‌گذرد بیشتر به اثرِ موثرِ هرمزگانی‌ها در دفاع مقدس پی می‌بریم اما این حضور پررنگ در دفاع مقدس به درستی تبیین نشده است و لازم است برای مردم و نسل جوان، رشادت‌های شهدا و ایثارگران استان بازگو شود.

مهدی دوستی افزود: جایگاه و قدمت استان هرمزگان در مبارزه با استکبار و آمریکایی‌ها جایگاه ویژه‌ای است و همواره در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کرده‌اند چنانچه هرمزگان شهدایی در حوزه‌های دفاع از حرم، عرصه دریا، مبارزه مستقیم با آمریکا، سلامت و … تقدیم کرده است که این مسئله نیز جزو ویژگی‌های خاص هرمزگان است.

وی عنوان ‌کرد: معرفی رشادت‌های شهدا و رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد که کمبود آن به جد در استان احساس می‌شود و امروز در این راستا احداث یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آغاز شد.

دوستی تصریح کرد: تجربیات نسل‌های گذشته باید به نسل بعد منتقل شود و در این مرکز تلاش شده است تا فضایی برای تبادل نظر و روایت حضور مجاهدانه‌ی مردم هرمزگان در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.
انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید