شلیک ۱۵۰ موشک جدید به تل‌آویو/ ۱۵۰ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی

هرمزبان – وبگاه صهیونیستی حدشوت در گزارشی عملیات سهمگین مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی تحت عنوان طوفان الاقصی را به عنوان روز سیاه تاریخ اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، همزمان با آغاز عملیات نظامی سهمگین مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، جنگنده های صهیونیستی نیز به شدت در حال بمباران نوار غزه هستند.

اخبار تجمیعی چند ساعت ابتدایی عملیات مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی را نیز می توانید در اینجا بخوانید: (جزئیات بیشتر..)

۲۱:۳۵ مساحتی نزدیک به دو برابر غزه از اراضی اشغالی در کنترل مقاومت بود

مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» توانست در مقاطعی مساحتی از اراضی اشغالی به وسعت دو برابر نوار غزه را به کنترل خود دربیاورد.

۲۱:۲۵ آخرین آمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات «طوفان الاقصی»

رسانه‌های عبری اذعان کردند که تعداد صهیونیست‌هایی که در جریان نبرد «طوفان الاقصی» به هلاکت رسیده‌اند از مرز ۲۰۰ نفر گذشته و آمار زخمی‌شدگان صهیونیست نیز از ۱۱۰۰ نفر عبور کرده است.

۲۱:۱۸ هلاکت‌ فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی در «رهط»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از به هلاکت‌رسیدن ژاوی‌یر داویدوف فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی، در منطقه «رهط» در جریان عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

۲۱:۱۰ آمار تلفات صهیونیست‌ها در موشک‌باران تل‌آویو

سما نیوز گزارش داد که در نتیجه موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام، ۸ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۳ تن از آنان وخیم است.

۲۱:۰۰ موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام

گردان‌های قسام، در واکنش به بمباران برج مسکونی «فلسطین» در نوار غزه، ۱۵۰ موشک را روانه تل‌آویو کرد.

۲۰:۴۰ جدیدترین آمار درباره شمار صهیونیستهای کشته شده

منابع عبری اعلام کردند که بیش از ۱۵۰ اسرائیلی کشته و هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

۲۰:۳۵ شلیک ۱۵۰ موشک جدید به تل آویو

قسام در واکنش به هدف قرار گرفتن برج فلسطین در غزه، در شدیدترین حمله موشکی، ۱۵۰ موشک به سمت تل آویو شلیک کرد.

صدای انفجارهای قوی در تل آویو شنیده شد. آژیر خطر لحظه ای قطع نمی شود.

۲۰:۳۰ بمباران منزل یحیی السنوار

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی منزل یحیی السنوار فرمانده حماس در غزه را بمباران کردند.

۲۰:۱۵ هنیه: غزه لکه ننگ شکست‌ها را از پیشانی امت اسلام پاک کرد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که غزه لکه ننگ شکست‌ها را از پیشانی امت اسلام پاک کرد.

هنیه تاکید کرد که پیروزی بزرگ در جبهه غزه نزدیک است و افزود: چه کسی تصور چنین رشادت‌هایی را از مبارزان مقاومت که این پیروزی را محقق کردند داشت؟

وی با اشاره به نبرد «طوفان الاقصی» گفت: این نبرد آغاز آزادسازی قدس، فلسطین، ملت و اسرای ماست که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: ما به اشغالگران و تمام جهان هشدار دادیم که حتی اگر همگان سکوت کنند ما در قبال اتفاقات قدس و مسجدالاقصی سکوت نخواهیم کرد. بیش از ۶ هزار نفر از اسرای ما در زندان‌های اشغالگران تحت شکنجه و آزار قرار دارند.

هنیه خطاب به صهیونیست‌ها افزود: چندین بار به شما درباره اقداماتتان علیه ملت ما در داخل اراضی ما و در داخل خط سبز هشدار دادیم.

وی ادامه داد: مسجدالاقصی در معرض خطری واقعی قرار دارد و ما اطلاعاتی در اختیار داریم که از قصد اشغالگران برای تداوم تعرض آنان به مقدسات ما حکایت دارد. صبر ما لبریز شده است و راهی جز تکمیل حلقه انتفاضه‌ها و انقلاب‌ها از طریق نبرد آزادسازی اراضی و اسرایمان که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند نداریم.

هنیه گفت: ملت ما باید در بالاترین درجه آمادگی باشند، زیرا نبرد به قلب اراضی اشغالی رسیده است. از تمامی امت دعوت می‌کنیم که وارد این نبرد بشوند، زیرا نبردی که ما آغاز کردیم، نبرد ملت و نبرد امت است و به پیروزی ختم خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تنها در چند دقیقه توازن دشمن را بر هم زدیم. به این دشمن که تهدید و عربده‌کشی می‌کند می‌گوییم که قدس و سرزمین فلسطین از آن ماست، پس از آن خارج شوید.

هنیه افزود: به کسانی که نسبت به عادی‌سازی روابط با اشغالگران اقدام کردند می‌گوییم که اسرائیل نمی‌تواند از شما حمایت کند و هرگز به هدفتان نخواهید رسید. این رژیمی که نمی‌تواند از خود دفاع کند چگونه می‌تواند از شما حمایت کند؟ توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل سرانجام این نزاع را رقم نمی‌زنند، بلکه سرانجام آن در میدان نبرد و به دستان مبارزان و دلاوری‌های مردم رقم خواهد خورد.

۱۹:۵۰ ابوالغیط: حملات به غزه فورا متوقف شود

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد.

وی افزود: اجرای سیاست های خشن و افراطی از سوی اشغالگران، منطقه را از هر فرصت جدی برای ثبات محروم می سازد.

۱۹:۴۰ تداوم نبرد میان رزمندگان فلسطینی و اشغالگران

خبرنگار المیادین گزارش داد: با گذشت ۱۳ ساعت از شروع عملیات طوفان الاقصی نبرد میان نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر در برخی شهرک های صهیونیست نشین ادامه دارد.

۱۹:۳۵ بیانیه جدید گردانهای قسام

گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) بیانیه‌ای را درباره رویدادهای رخ‌داده و جاری نبرد «طوفان الاقصی» که از صبح امروز آغاز شده است صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در سایه پوشش پرتعداد موشکی و هدف‌قراردادن سامانه‌های فرماندهی و کنترل دشمن مبارزان گردان‌های قسام توانستند از خطوط دفاعی دشمن عبور کنند و حمله‌ای هماهنگ را همزمان در ۵۰ موضع یگان غزه ارتش اسرائیل و منطقه جنوبی ارتش رژیم اشغالگر به انجام برسانند. در نتیجه این حمله خطوط دفاعی این یگان در هم شکست.

گردان‌های قسام در ادامه بیان کرد: مبارزان ما همچنان در حال مبارزه در ۲۵ موضع هستند و نبردهای کنونی در پایگاه «رعیم» که مقر فرماندهی یگان غزه ارتش اسرائیل است جریان دارد.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در واکنش به بمباران برج «فلسطین» در مرکز غزه، اعلام کرد که تل‌آویو باید منتظر واکنش مقاومت که این منطقه را به لرزه در خواهد آورد باشد.

۱۹:۲۰ هدف قرار گرفتن برج فلسطین در غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی

شلیک ۱۵۰ موشک جدید به تل‌آویو/ ۱۵۰ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی + فیلم

۱۸:۳۵ شهادت ۱۹۸ فلسطینی و زخمی شدن ۱۶۱۰ نفر دیگر در نتیجه بمباران غزه

از ظهر امروز شنبه تاکنون در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۸ فلسطینی شهید و ۱۶۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ظهر امروز تاکنون چندین بار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد.

ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین در ساعات گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی صدها حمله هوایی را در مناطق مختلف نوار غزه انجام داده و برخی منازل مسکونی و ساختمان‌های غیرنظامی و خدماتی را هدف قرار داده است.

۱۷:۴۱ رایزنی «ماکرون» با رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور فرانسه امروز و در پی اجرای عملیات مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) اعلام کرد که با رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره رایزنی کرده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه در واکنش به انجام عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» اعلام کرد که با «اسحاق هرتزوگ» و بنیامین نتانیاهو رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با رئیس و نخست وزیر اشغالگران قدس گفت: پاریس با شما ابراز همبستگی می‌ کند!

«امانوئل ماکرون» ضمن محکوم کردن عملیات مقاومتی فلسطین به صهیونیست‌ها بر اهمیت امنیت این رژیم تاکید کرد.

۱۷:۲۱ ناتو «طوفان الاقصی» را محکوم کرد!

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عملیات مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) علیه اشغالگران قدس را محکوم کرد!

ناتو ضمن واکنش به عملیات مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی)، عنوان کرد: حملات حماس به اسرائیل را محکوم می‌کنیم!

۱۷:۲۰ موضع جانبدارانه «پنتاگون» در قبال عملیات «طوفان الاقصی»

«پنتاگون» در واکنش به عملیات مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) ادعا کرد آمریکا هر آنچه که اشغالگران قدس نیاز داشته باشند را تامین خواهد کرد!

پنتاگون امروز شنبه در واکنش به انجام عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» ادعا کرد که آمریکا در روزهای آینده تلاش خواهد کرد اطمینان حاصل کند که اشغالگران قدس هر آنچه که برای دفاع از خود و حفاظت از شهرک نشینانش نیاز داشته باشد را در اختیار این رژیم قرار خواهد داد.

در همین رابطه، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز اعلام کرد: هر آنچه را اسرائیل برای دفاع از خود (!) نیاز داشته باشد، تامین خواهیم کرد!

۱۷:۱۶ عراق: عملیات فلسطینیان نتیجه طبیعی سرکوبگری رژیم صهیونیستی است

سخنگوی دولت عراق بر موضع ثابت این کشور در حمایت از قضیه و ملت فلسطین تا رسیدن کامل این ملت به حقوق و خواسته‌های مشروع خود تاکید کرد.

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق به عملیات امروز مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد: عملیات امروز فلسطینیان نتیجه طبیعی سرکوبگری هدفمندی است که رژیم اشغالگر از دهه‌ها پیش علیه این ملت در پیش گرفته است.

العوادی خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به نقض حقوق ملت فلسطین و تبعیض نژادی، محاصره و تجاوز علیه مقدسات و پایمال کردن ارزش‌های انسانی شد.

۱۷:۱۵ واکنش قطر، عربستان و مصر به نبرد مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها

کشورهای عربی در واکنش به عملیات مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و حملات موشکی رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار خویشتن داری دو طرف شدند.

وزارت امور خارجه قطر در واکنش به عملیات طوفان الاقصی از سوی مبارزان مقاومت و حملات موشکی صهیونیست‌ها علیه غزه تاکید کرد: مسئولیت کامل تنش و درگیری‌های جاری در اراضی اشغالی را به سبب نقض مکرر حقوق ملت فلسطین که آخرین مورد آن تعرض‌های گسترده به مسجد الاقصی بود، متوجه اسرائیل می‌دانیم.

وزارت خارجه عربستان سعودی خواستار خویشتن‌داری دو طرف، حمایت از غیرنظامیان و و توقف فوری درگیری‌ها شد.

وزارت خارجه مصر هم خواستار مداخله فوری برای توقف درگیری‌ها شد و از رژیم صهیونیستی خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز و تجاوزات خود علیه فلسطینیان بردارد.

۱۷:۰۵ تلفات تصاعدی صهیونیست‌ها / ۱۰۰ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی

منابع خبری از افزایش تعداد صهیونیست‌های به هلاکت‌رسیده و زخمی‌شده خبر می‌دهند.

آمار تلفات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست در نتیجه عملیات «طوفان الاقصی» به اراضی اشغالی افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش‌ها بر اثر اقدام شجاعانه مبارزان مقاومت، بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند که حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

 

۱۶:۱۰ نبرد تن به تن مبارزان مقاومت با صهیونیست‌ها

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین مبارزان مسلح فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در سدیروت در جریان است.

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که ارتباط با مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی باریکه غزه قطع شده است.

مقاومت فلسطین یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی را به طور کامل تصرف کرده و تمامی نظامیان داخل آن را به هلاکت رسانده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که ۱۰ مبارز فلسطینی به شهر اسرائیلی‌نشین اوواکیم در ۱۶ کیلومتری نوار غزه نفوذ کرده و ده‌ها نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست را کشته یا به اسارت گرفتند.

۱۶:۰۱ افزایش شمار اسرای صهیونیست / تلفات اشغالگران افزایش یافت

برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که تا این لحظه ۱۶۳ اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش آمار کشته‌های صهیونیست در عملیات امروز مقاومت فلسطین به بیش از ۴۰ نفر و آمار مجروحان به بیش از ۸۰۰ نفر خبر داد.

۱۵:۴۵ صحنه هایی از اسارت ذلیلانه نظامیان صهیونیست

منابع فلسطینی تصاویری از اسارت ذلیلانه نظامیان صهیونیست از سوی مبارزان مقاومت در عملیات طوفان الاقصی منتشر کردند. برخی منابع عبری اعلام کرده اند که تاکنون ۱۶۳ صهیونیست به اسارت مقاومت فلسطین درآمده اند.

۱۵:۳۳ شمار شهدای فلسطینی در غزه

منابع بیمارستانی غزه از شهادت بیش از ۱۶۰ فلسطینی و زخمی شدن حدود هزار نفر در حملات هوایی گسترده دشمن صهیونیستی به این منطقه خبر دادند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید