خبر فوری
ایمان زارعی : کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون علت کاهش ذخایر خونی در هرمزگان است

ایمان زارعی : کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون علت کاهش ذخایر خونی در هرمزگان است

هرمزبان – ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون علت کاهش ذخایر خونی در هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، ایمان زارعی صبح امروز (۱۲ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران گفت: به علت کاهش شمار مراجعه اهداکنندگان خون، ذخایر خونی استان کاهش یافته است.

وی افزود: شیوع بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی از مهم‌ترین دلایل کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون است و اکنون به مراجعه همه گروه‌های خونی بویژه گروه‌های خونی O و B در استان نیاز است.

وی با بیان اینکه برای رفع نیاز روزانه خون در استان به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون و برای افزایش ذخایر خونی نیز به ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون نیاز داریم، اضافه کرد: حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد که عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی ادامه داد: پایگاه انتقال خون بندرعباس از ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بصورت یکسره در حدفاصل چهار راه مرادی و میدان (فلکه) برق، پایگاه ثابت انتقال خون بندرلنگه کنار بانک ملی مرکزی از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴، پایگاه ثابت انتقال خون میناب کنار میدان شهرداری از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴ و پایگاه ثابت انتقال خون قشم نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ روبروی فرمانداری آماده خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان در پایان اضافه کرد: آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید