خبر فوری
سوختبران شوتی بلای جان مردم توکهور و هشت بندی/ مسئولین پاسخگو باشند

سوختبران شوتی بلای جان مردم توکهور و هشت بندی/ مسئولین پاسخگو باشند

هرمزبان – در حالی که جان دادن شهروندان در زیر چرخ ماشین سوختبران شوتی دارد به یک سریال تکراری تبدیل می شود، خبری از اقدام موثر نیست.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سوختبران شوتی به راحتی و بدون ترس و واهمه ای در روز روشن و در جلوی چشم مردم و مسئولین در حال تردد در جاده ها هستند و جاده ها را برای شهروندان ناامن کرده اند.

این سوختبران با سرعت بیش از حد خود هر از چندگاهی حادثه ای تلخ برای مردم رقم می زنند؛ در تازه ترین حادثه، دو تن از اهالی توکهور و هشت بندی جان خود را از دست دادند. و خاطره تلخ جان باختن یک کودک در ماه های گذشته برای مردم زنده شد.

سوالی که مطرح می شود این است که کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند از قوه قضائیه گرفته تا نیروهای نظامی و انتظامی و فرمانداران و نمایندگان مجلس چه اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده اند؟

در تلاش نیروهای محترم انتظامی شکی نیست و حضور میدانی آنها مشاهده می شود اما ظاهراً این حضور تأثیر کامل ندارد و نتوانسه خلل چندانی در کار سوختبران شوتی وارد کند.

از طرف دیگر جوانانی از همین مناطق به این کار پر خطر روی آورده اند و به نوعی برای قاچاق سوخت جان خودشان را در کف دست گرفته اند. جدای از عده ای که صرفاً برای پول بادآورده به این کار مشغولند، عده ای از جوانان در صورتی که شغل جایگزین داشته باشند قطعاً از این کار دست خواهند کشید.

در استان همجوار ما سیستان و بلوچستان، با اجرای طرح رزاق برای این مشکل چاره اندیشی شده است.

 سردار ظریفی فرمانده قرارگاه شهید سجاد سراوان در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما گفت: در شهرستان مرزی سراوان 5 گذر جهت عبور سوختکش های طرح رزاق وجود دارد .

وی افزود: گذر گروانی اولین گذر برای مردم بم پشت سراوان است که روزانه 400 ماشین دریک ساعت مشخص سوخت را جهت مبادله در نقطه صفر مرزی از این نقطه با اقدامات امنیتی ورود و خروج انجام میدهند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: شرایط منطقه سیستان با توجه به دو دهه خشکسالی و مشکلات ناشی از آن ایجاب می‌کند تا طرح «رزاق» برای مرزنشینان این منطقه هم اجرایی شود.

دهمرده اضافه کرد: هم اکنون این طرح در جنوب استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده و برای مرزنشینان کارت «رزاق» صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه گاز مایع و نفت سفید برای هر خانوار در منطقه سیستان باید به دو برابر افزایش پیدا کند، افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این منطقه تأمین به موقع نفت سفید مورد نیاز آنها است.

دهمرده ادامه داد: با توجه به بعد مسافت شهرها و روستاهای منطقه سیستان سهمیه سوخت بنزین یارانه‌ای باید از ۶۰ لیتر به ۹۰ لیتر افزایش پیدا کند زیرا این منطقه فاقد ایستگاه «سی ان جی» است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نفت زابل باید به شرکت منطقه‌ای سیستان ارتقا پیدا کند، گفت: از طرفی صاحبان ماشین آلات کشاورزی، ماشین‌های سنگین و کوره داران نباید دغدغه‌ای برای تأمین سوخت داشته باشند.

جدای از موضوع سوختبران شوتی ، جاده های پرپیچ و خم و غیراستاندارد نیز بلای جان مردم شده که شرح آن به مثنوی هفتاد من تبدیل شده و همچناهن در حال قربانی گرفتن است.

از مجمع نمایندگان استان هرمزگان و دیگر مسئولین مرتبط با موضوع انتظار می رود به صورت شفاف برای مردم توضیح دهند در این زمینه چه اقدامات و پیگیری هایی انجام داده اند و چه نتایجی به دست آمده است؟

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

یک نظر

  1. خدا به خانواده این عزیزان سفر کرده صبر بده…
    من نمیدونم اگه یکی از مسئولین بچشو این طوری از دست می داد بازم آروم و قرار داشت یا همه ی توانشو برای مقابله با این افراد سوداگر به کار می گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید