خبر فوری

امام جمعه موقت بندرعباس: با احتکار با جدیت برخورد شود

هرمزبان -امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه های نماز جمعه امروز از مسئولان خواست تا با احتکار به طور جدی برخورد شود و اجازه ندهند که کمبود ارزاق عمومی در جامعه رخ دهد و آنچه که مایحتاج مردم است به درستی به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام عطاالله میرزاده امام جمعه موقت بندرعباس  ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) در جمع نمازگزاران بندرعباس گفت: صرف اینکه ما بگوییم فلانی نیروی انقلابی است و مسؤولیت مهمی را بدون دانش کافی و تجربه لازم و دقت در امر و تعامل به وی بسپاریم و از او در دولت انقلابی استفاده کنیم و امیدوار به حل مشکلات باشیم یک خیال خامی است که قرآن نیز می‌گوید که کار را در عین ایمان به کاردان بسپارید.

وی افزود: وضعیت حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان مساعد است و مختصر کسالتی داشته‌اند که سلامتی ایشان بدست آمده و از پیگیری‌های مردم برای اطلاع از احوال ایشان بسیار قدردان هستند.

وی در ادامه با اشاره به نظر حجت الاسلام عبادی‌زاده درباره امامان جمعه موقت، عنوان داشت: ایشان 3 نفر از جمله حاج آقای درویشی از روحانیون پیشکسوت استان و از مبارزین پیش از انقلاب، حاج آقای رییسی از روحانیون متخلق و متدین و شاغل در سپاه که علاوه بر شایستگی‌های وجودی‌شان، نظر نماینده ولی فقیه در هرمزگان مبنی بر استفاده از روحانیون غیرهرمزگانی بوده و بنده را به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس مأمور کرده‌اند که در زمانی که خودشان حضور ندارند، نماز جمعه را اقامه کنند.

حجت الاسلام میرزاده ادامه داد: اهمیت دارد که عزیزان حتما در خطبه‌های نماز جمعه حضور داشته باشند.

وی در ادامه به پیگیری‌های مستمر نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر رفع مشکلات مردم در دیدار با مسؤولان و حضور ایشان در میدان، اشاره و تصریح کرد: ایشان در طول هفته پیگیری‌های متعددی داشته‌اند و گاه زمان برای بیان آنها در نمازجمعه وجود ندارد و لذا انتظار خطبه‌های سفارشی از امام جمعه را نمی‌توان داشت که برخی پس از نماز توقع طرح برخی از مسائل و یا عدم طرح برخی از مسائل را دارند که باید مواظب بوده و اعتماد داشته باشیم.

امام جمعه موقت بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها، گفت: ما در ایام سالگرد جنگ احد قرار داریم و آیات مختلفی در قرآن درباره این جنگ وجود دارد که خدای منان در سوره آل عمران می‌فرماید که وقتی جنگ بدر اتفاق افتاد، برخی نتوانستند در آن جنگ حضور داشته باشند و از فیوضات حضور در کنار رسول خدا در این جهاد بهره‌مند شود لذا پس از آن آوردگاه احد رخ داد و آنهایی که مخلصانه در کنار رسول خدا بودند به سعادت رسیدند اما برخی که در حسرت جنگ کنار رسول خدا بودند، باز در این جنگ در کنار رسول الله حضور نیافتند و لذا این امتحانی برای ملت آن زمانه بود.

وی در تطبیق تاریخی آن دوران با شرایط حاضر، بیان داشت: برخی از مسلمانان در آن زمان خیال می‌کردند که صرف داشتن ایمان در وجود آدمی برای جهاد کفایت می‌کند اما ایمان اگر چه رکن است اما کفایت نمی‌کند بلکه در کنار ایمان باید دشمن شناسی و حرف شنوی از رهبر نیز داشته باشد و لذا آن زمان است که ایمان راهگشا است و مددالهی به کار می‌آید.

حجت الاسلام میرزاده تأکید کرد: محاسبات دشمن را نباید دست کم گرفت.

امام جمعه موقت بندرعباس همچنین خاطرنشان کرد: خدا وعده خویش در تحقق پیروزی مومنان را محقق خواهد کرد اما لازمه آن توجه به فرمان رهبر و ایمان و اعتقاد به راه حق است.

وی خطاب به مسؤولان استانی گفت: صرف اینکه ما بگوییم فلانی نیروی انقلابی است و مسؤولیت مهمی را بدون دانش کافی و تجربه لازم و دقت در امر و تعامل به وی بسپاریم و از او در دولت انقلابی استفاده کنیم و امیدوار به حل مشکلات باشیم یک خیال خامی است که قرآن نیز می‌گوید که کار را در عین ایمان به کاردان بسپارید.

حجت الاسلام میرزاده تصریح کرد: سالانه حدود 20 میلیارد دلار به گفته مسؤولان برای یارانه به کالاهای اساسی اختصاص می‌یافته است ولی این یارانه به دست مردم نمی‌رسیده است و بخش بزرگی از این پول که از جیب خودِ مردم اختصاص می‌یافته، عملا صرف قاچاق کالاها و … می‌شده است. در لب مرز ایران و ترکیه هر گونی آرد 600 هزار تومان است و آردی که از جیب مردم ایران خریداری شده به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

وی نظارت بر فرآیند اختصاص یارانه را امری لازم دانست و تأکید کرد: باید رویه‌ها را درست کرد چرا که گاهی ناظران نیز دچار فساد می‌شوند و اگر چه ناظران سالم و خوبی داریم اما گاهی ریشه برخی مفاسد به عملکرد ضعیف ناظران باز می‌گردد.

به دولت فرصت دهیم

این استاد حوزه و دانشگاه از دولت خواست تا در این جراحی اقتصادی، مراقبت‌های لازم را داشته و حواشی و تبعات اجرای این طرح تحولی را زیر نظر داشته باشد چون این کار محصول یک کار علمی دقیق و فنی است و همه مراقبت کنیم و به دولت فرصت دهیم تا بتواند بر شرایط فائق آید.

حجت الاسلام میرزاده از رییس کل دادگستری، دادستان و دیگر مسؤولان غذایی خواست تا با احتکار به طور جدی برخورد شود و اجازه ندهند که کمبود ارزاق عمومی در جامعه رخ دهد و آنچه که مایحتاج مردم است به درستی به دست مردم برسد.

وی از برگزاری جلسات شورای اداری استان در مناطق مختلف نیز تقدیر کرد و بیان داشت: مراقب قول‌های خود به مردم باشید و تا مبادا به دلسردی و اعتراض کشیده شود. همچنین مسؤولان در زندگی و رفتار خود حتما قناعت را در نظر بگیرید و اگر تا شهری برای جلسه می‌روید انبوهی از خودروهای متعدد را به حرکت درنیاورید و چه اشکالی دارد که چند مسؤول با یک خودرو به جلسه بروند.

به گفته حجت الاسلام میرزاده، بسیاری از سفرهای مسؤولان به تهران نیز ضرورت ندارد و باید مسؤولان گاه با ویدیوکنفرانس امورشان را با مرکز هماهنگ کنند و از سفرهای زائد به تهران پرهیز کنند تا هزینه سنگین بلیت هواپیما بر ادارات تحمیل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید