خبر فوری

مرضیه سی سی پور: شدت گرما در هرمزگان کاهش می‌یابد

هرمزبان –کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز طی ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد در ارتفاعات هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مرضیه سی سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات شرقی و شمالی با رشد ابرهای همرفتی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه  طی هفته جاری، بارش‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر، پدیده شاخص ارتفاعات استان خواهد بود، اظهار کرد: امروز در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد و در ارتفاعات رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه در مناطق دریایی استان در تنگه هرمز و دریای عمان، افزایش سرعت باد جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد، اضافه کرد: در جزایر غربی استان در ساعات صبحگاهی مه رقیق و در ساعات بعدازظهر وزش باد سطحی جنوب غربی همراه با گرد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی صبح یکشنبه با تقویت سرعت باد جنوب شرقی در محدوده شرق تنگه هرمز، اختلال در ترددهای دریایی در بنادر مرکزی و شرقی استان پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی ضمن ماندگاری هوای نسبتا گرم طی امروز و از روز یکشنبه با افزایش رطوبت نسبی هوا از میزان شدت گرما بویژه در مناطق شرقی استان کاسته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید