خبر فوری

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: کادر پروازی نمی تواند تحولی در هرمزگان به وجود آورد

هرمزبان – با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان برگزار و از زحمات دکتر علی اکبر شیخی تقدیر و حکم ریاست دکتر محمد صادقی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، ​نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این مراسم، افزود: مبنای هرکاری در جامعه اسلامی باید صدق باشد، صدق آن چیزی  است که مطابق با واقعه عینی و خارجی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: دانشگاه ها در سه حوزه مهم، آموزشو تعلیم، تربیت، رشد و شکوفایی علمی در حوزه پژوهشی فعالیت دارد.

وی افزود: مسئولیتی که بر عهده مسئولین دانشگاه قرار داده شده همان حقیقتی است که صدق و کذب در آن قابل تطبیق است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: من به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه که آموزه های فراوانی از اساتید اموخته ام، افتخار می‌کنم که بخش عمده عمر و جوانی خود را در کنار اساتید دانشگاهی حضور داشتم.

وی بیان کرد: لازم است از زحمت دکتر شیخی و هیات رییسه دانشگاه تشکر و قدردانی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه دکتر نوحه گر از سرمایه های این دانشگاه است، اظهارکرد: از وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکر و قدرانی می‌کنم که نگاهی متفاوت به استان های دورافتاده دارند، البته منظور از دور افتاده، بعد مسافت است، واضح است که هرمزگان خود قطب اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به این که دانشگاه هرمزگان اگر امروز در این شرایط قرار دارد از ابتدا این چنین نبوده و با تلاش های دست اندرکاران به جایگاه خوبی دست یافته است، گفت: یکی از جنبه های مهم حضور وزیر ایجاد فضایی است در آن ارتباط صنعت با دانشگاه به خوبی شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: باید هماهنگی میان ماموریت دانشگاه با ماموریت هایی که در استان وجود دارد، وجود داشته باشد، تقاضای توجه ویژه به بخش دریا و علوم و فنون دریایی با افزایش و رشد این ظرفیت با تقویت دانشکده علوم و فنون و تبدیل به دانشگاهی مستقل و دوم توجه به حوزه نفت و پتروشیمی که برجستگی و شرایط بسیار خوبی در این حوزه در استان وجود دارد.

استاندار هرمزگان در این مراسم، افزود: سخنانم را در پنج محور جمع بندی خواهم کرد: ایجاد رشته های مرتبط با صنایع موجود در هرمزگان ضرورت دارد. استان هرمزگان قطب صنعت پالایش است. پس توجه به این حوزه ضروری است.

مهدی دوستی بیان کرد: دوم، توجه به حوزه صنعت فولاد است؛ استان هرمزگان قطب سوم در این حوزه در سطح کشور است؛ با پروژه هایی که پیش رو است، استان هرمزگان با اختلاف قابل توجهی در سطح اول کشور در این صنعت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در محور سوم گستره جغرافیایی استان  می‌طلبد و در محور چهارم، محور توسعه سواحل مکران و تربیت کادر متخصص در این سواحل، جهت پیشبرد اهداف است، حقیقت این است کادر پروازی نمی تواند تحولی در این استان به وجود آورد، این واقعیت را من که غیر بومی این استان هستم را به راحتی می‌توانم بگویم، رفت و آمد و عدم تثبیت نمی تواند توسعه ای به ثمر آورد، با ارتقای دانشکده میناب و ایجاد دانشکده های جدید جهت گسترش این حوزه اتفاقات و پیشرفت های خوبی را به ثمر خواهد رساند.

دوستی بیان کرد: در محورپنجم، باید عنوان کرد که در حوزه علوم و فنون دریایی، که هرمزگان باید به قطب این حوزه تبدیل شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: کمبودهای فراوانی وجود دارد، در دانشگاه های فنی و حرفه ای پارکینگ ها تغییر کاربری داده و کارگاه های مورد نیاز دروس دانشجویان شده است. در حوزه خوابگاه دانشجویی دختران، ما تنها توانسته ایم حدود ٥٠ درصد درخواست هارا تامین کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با کمک هم و با سیاست گذاری های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به پیشرفت های خوبی برسیم.

استاندار هرمزگان، به ظرفیت حوزه دریایی استان نیز اشاره و تصریح کرد: هرمزگان می تواند قطب علوم و فنون دریایی باشد اما ورود به این حوزه نیازمند تربیت نیروی ماهر است که تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی بسیار راهگشا خواهد بود.

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید