خبر فوری

مردم بخش شنبه بوشهر خواستار تکمیل پروژه تعریض جاده ناصری به این شهر شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، آنان می گویند: عملیات اجرایی قطعه دوم این جاده از سنا تا چاهگاه که در سال جاری آغاز شده بود، مدتی است متوقف شده و از مسئولان خواستند تا با تخصیص اعتبار زمینه از سرگیری این پروژه را فراهم کنند.
یکی اهالی بخش شنبه و طسوج گفت: قطعه اول این محور ارتباطی از ناصری تا نرسیده به روستای سنا در سالهای گذشته تکمیل و بهره برداری شد که در تسهیل و ایمن سازی تردد وسایل نقلیه و رفت آمد مردم در این جاده تاثیر زیادی داشت.
مرتضی کریمی افزود: امسال نیز کار اجرایی قطعه دوم این محور ارتباطی حد فاصل سنا تا چاهگاه آغاز شد اما مدتی است تعطیل شده و پروژه راکد است.
وی اضافه کرد: این جاده یکی از محورهای مهم ارتباطی شهرستان دشتی است که بخش شنبه و طسوج را با مرکز شهرستان و سایر نقاط استان بوشهر برقرار می کند و در فصل پائیز و زمستان که محصولات کشاورزی به بازار می رسد پر تردد و به دلیل عرض بسیار کم خطرناک و حادثه آفرین است.
یکی دیگر از مردم بخش شنبه گفت: محور ناصری به شنبه یکی از جاده های با عرض بسیار کم و آسفالت سرد مربوط به 27 سال پیش است که به جاده شوسه بیشتر شباهت دارد.
محسن دشتی افزود: عرض کم و بی کیفیتی آسفالت این محور سبب تصادفات و حوادث بسیاری در طول سال می شود و در موقع شب رانندگی در آن بسیار خطرناکتر است.
وی خواستار تسریع در اجرای قطعه های 2 و 3 این پروژه و تکمیل این محور مهم ارتباطی بخش شنبه با شهرستان و شهر خورموج شد.
رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دشتی در گفت و گو با ایرنا با تائید مشکلات جاده شنبه به ناصری بیان کرد: راه ارتباطی ناصری به شنبه به طول 30 کیلومتر تنها محور ارتباطی مرکز بخش شنبه و طسوج با مرکز شهرستان است.
علیرضا پور رضا افزود: در سال گذشته با 15 میلیارد ریال اعتبار تعریض و بهسازی قطعه اول این محور به طول 10 کیلومتر حد فاصل ناصری به سنا تکمیل و افتتاح شد.
پور رضا افزود: امسال نیز برای 10 کیلومتر قطعه دوم این محور 10 میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب شد و پیمانکار با وجود تخصیص نیافتن اعتبار بیش از 35 درصد این 10 کیلومتر را کار کرده است.
وی تاکید کرد: به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار تصویب شده، مدتی است که این پروژه تعطیل شده و ما منتظر تخصیص اعتبار تصویب شده هستیم.
پوررضا اضافه کرد: قطعه سوم این پروژه نیز به طول 10 کیلومتر از چاهگاه تا شهر شنبه به دلیل نبود اعبتار آغاز نشده است.
رئیس اداره راه وشهرسازی دشتی افزود: برای تکمیل پروژه تعریض و بهسازی محور شهر شنبه 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین این اعتبار در کمتر از یکسال این پروژه تکمیل خواهد شد.
پوررضا اظهار کرد: محور ناصری به شنبه یکی از محورهای مهم ارتباطی شهرستان دشتی است و با توجه به کشاورزی بودن منطقه از اولویت های اصلی برنامه های راهسازی این شهرستان است که امیدواریم با گشایش وضعیت اعتباری هرچه زودتر این پروژه اجرایی و تکمیل شود.
بخش شنبه وطسوج با 10 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های اصلی کشاو رزی شهرستان دشتی است که در فاصله 135 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043 خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید