خبر فوری

رتبه چهارم مسابقات ملی ابتکارات کشور به دانش آموز قشمی رسید

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، رامین اکبری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسابقات ملی ابتکارات با هدف کیفی سازی آموزش، پرورش خلاقیت ها و کشف استعداد های دانش آموزی برگزار می شود، اظهار داشت: دانش آموز متین شیخی از دبستان جهان آراء قشم که به عنوان تنها نماینده این جزیره به مسابقات ملی ابتکارات اعزام شده بود، توانست رتبه چهارم رشته رباتیک جنگجو در هشتمین دوره این مسابقات را از آن خود کند.

وی اضافه کرد:این مسابقات با همکاری پارک علم و فناوری و آموزش وپرورش یزد ، وزارت آموزش وپرورش ، کمیسیون ملی یونسکو، .دانشگاه یو پی ام (upm)مالزی و به میزبانی برگزار شد.

اکبری به تنوع رشته ها در این مسابقات اشاره کرد و رشته هایی نظیر رباتیک، هوافضا، شــیمی، زیست شناسی، نجوم، اپلیکیشن نویسی اندروید و انیمیشن سازی را ازمهمترین رشته های موجود در مسابقات ملی ابتکارات نام برد.

مدیر پژوهشسرای دانش آموزی قشم تصریح کرد: نفرات برتر مسابقات از طرف کمیسیون ملی یونســکو و وزارت آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت کردند و به گفته این مسئول، حمایت دانشگاه UPM مالزی و جوایز ارزنده نقدی از دیگر هدایای این دوره از مسابقات بود.

اکبری برنامه ریزی در جهت گسترش و شناساندن فعالیت ها و ماهیت پژوهشسرا در مدارس و دانش آموزان را از مهمترین اهداف کاری خود خواند و  یادآور شد: در دی ماه سال جاری اولین دوره مسابقات رباتیک مدارس قشم با هدف پرورش شناسایی و پرورش استعداد های دانش آموزی در بین مدارس این جزیره برگزار خواهد شد که از تمامی علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه دعوت بعمل می آید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید